2 126 422 läst ·
6 767 svar
2126k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Kanske annan modell men man brukar kunna skjuta fram och trycka ned knappen för att låsa.
Det är bara att köpa och testa om den duger åt en själv. Man har rätt att undersöka en produkt men gör det relativt snyggt utan att slita sönder kartongen.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Jag tror aldrig jag har använt en vinkelslip där man måste hålla inne knappen hela tiden.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Kollade den vinkelslipen jag köpte för någon vecka sedan, inte samma som den som säljs denna veckan, jag köpte PWS 125 I8, 1200W. Den som säljs denna veckan är mindre och lägre effekt.J JSten skrev:
På min kan man skjuta av/på knappen framåt och på det viset låsa den igång. Släpper så fort man trycker in handtaget igen.
Har en från Biltema som är sådan. Att man måste hålla den intryckt hela tiden. Väldigt irriterande efter en stund. Bra tryck i maskinen och allt, men man blir lätt less på den pga. denna lilla detalj.Stefan Bengtsson skrev:
Även jag föll dit på erbjudandet om kärnborrmaskinen för halva priset.
Självfallet fanns det ju ingen borrkrona med (helt enligt informationen).
Någon annan som har den, och kan stilla mina förväntningar?
Rekommendation på passande borrkronor till vettig peng?
Jag har för avsikt att ta upp några hål cirka 50-60mm i källaryttervägg (betongsten/hålsten) typ 300mm tjock.
Jag har för avsikt att ta upp några hål cirka 50-60mm i källaryttervägg (betongsten/hålsten) typ 300mm tjock.
Innan har de här varit prisvärda, ofta kampanj.GoForIt skrev:
Även jag föll dit på erbjudandet om kärnborrmaskinen för halva priset.
https://www.proffsproduktershop.se/haltagning/
Biltemas kärnborr påstås uppnå nivån att de faktiskt fungerar för ändamålet. Men ingen aning om det är rätt gänga.GoForIt skrev:
Tycker själv det verkar lite scary med en handhållen kärnborrmaskin. Hugger den kan den ju lätt vrida hela armen ur led.
Köpte satineringsmaskinen idag pga fomo. Nä men saknade den förra semestern när jag tänkte jag skulle behövt slipa bort den flagnande färgen på skorsten och måla om den. Får väl se om det blir något med det
Jag köpte den förra sommaren, har redan slitit ut nylonborstar motsvarande maskinens pris, tillbehören köpte jag på verktygsboden, samma passning på allt.O olofh skrev:
Jag tänkte som så att tar maskinen slut har jag åtminstonde tillbehör för över 1000:- så då kan jag lika gärna köpa en satineringsmaskin från PELA istället.
Jag har borstat bort lös KC färg i samband med fasadrenovering och hitintills har den hållit. Enda problemet är att låsningen av av/på knappen inte längre fungerar men det har jag löst med ett mindre spännband. Det är nog inga problem att ta isär maskinen och fixa låsningen.
Nästa vecka har lidl en gipsskruvdragare. Har de haft den tidigare och har någon i såna fall ett omdöme om den? tyckte ändå 699:- var rätt prisvärt då det ingick ett batteri och laddare
Tjena gänget
Inte denna vecka kanske, men har en undran.
Den batteridrivna multi-trimmern (med huvud för trimmer, häcksax och såg?) är den något att ha?
Inte denna vecka kanske, men har en undran.
Den batteridrivna multi-trimmern (med huvud för trimmer, häcksax och såg?) är den något att ha?