nanowire nanowire skrev:
Jag lovar att lägga upp bild återkommande på den deprimerade maskrosen. Dag två:
Lysande! Det skall bli intressant att följa.

Men - i denna tråd lär det drunkna i allt annat. Kan du inte starta en egen tråd med en mer passande rubrik, så man hittar den lättare om man söker. En tråd som bara handlar om "Sagan om värmepistolen och maskrosen"
 
  • Gilla
  • Haha
Festlund och 9 till
  • Laddar…
Ja, väldigt intressant om det verkligen dött under ytan också
 
T
A ajn82 skrev:
Ja, väldigt intressant om det verkligen dött under ytan också
Det gör dom, men inte alltid på första försöket :)
 
Passa på istället om de har en tapetångare någon vecka. Sätt ett rollerskaft på handtaget och ånga ogräset.

Fungerar utmärkt för mig fast med en Cotech men ånga är ånga.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Utsättaren Utsättaren skrev:
Passa på istället om de har en tapetångare någon vecka. Sätt ett rollerskaft på handtaget och ånga ogräset.

Fungerar utmärkt för mig fast med en Cotech men ånga är ånga.
Smart, har en ångare men inte varit sugen att krypa på knä.

Hälsouppdatering för maskrosen. Fortfarande bara moll efter tre dagar: En maskros som vissnat på en grusväg nära ett hörn av en metallgrind, med en person i bruna kängor som står ovanpå gruset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ni blir det inte fler uppdateringar på ett tag om det inte sker ett oväntat snabbt tillfrisknande.
 
Redigerat:
  • Gilla
Agorazo och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Den där är nog den mest omtalade Parkside-maskinen efter plasmaskäraren, så det finns en hel del skrivet för den som söker - i denna tråd och annorstädes.

Jag tycker den är briljant för priset. Många klagar på snittets kvalitet, men jag skulle säga att det är fullt i linje med vad man kan förvänta sig av en bandsåg. Inte heller professionella metallbandsågar levererar ett perfekt snitt - vill man ha fina snitt bör man nog välja en metallcirkelsåg.

Sen är den så klart lite rapplig, det ligger ju i sakens natur med det priset. I synnerhet basen och anhållet. Men inte så rapplig att den ramlar sönder i bitar. Annat negativt jag upplever är;
1. Den håller sig inte riktigt uppe i uppfällt läge så det är ofta lite frustrerande att rigga ämnet för kapning.
2. Den tar lite mindre dimensioner än vad man spontant kan tro.
3. Anhållet lämnar en del att önska, vilket framför allt begränsar minimilängden på ämnet onödigt mycket.
4. Oklart var man hittar passande blad.
Jula har bacho blad som passar.

https://www.jula.se/catalog/verktyg...rktyg/sagblad/bandsagblad/bandsagblad-301138/
 
  • Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
Eftersom produkten diskuterats flitigt för några veckor sedan så är det väl värt att rapportera, nedsatt rull-mät-sak på Lidl i södra Lund:
Förpackning med digital kalibreringsmätverktyg från Parkside, med en orange rabattetikett på hyllan i en butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så spring dit och köp om du missade den tidigare!

Själv plockade jag upp ett paket med gängsnitt och gängskär på nedsatt pris (fanns ytterligare ett paket kvar):
Grön förpackning med gängsnitt och gängskär, med orange rea-etikett som visar "-25% billigare", fotad på ljus träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen undrar jag verkligen vem målgruppen är för dörrtätningalisterna som de sålde för någon månad sedan, fortfarande mängder kvar och priset har bara blivit lägre och lägre? 😂
Produkter som dörrtätningar och verktyg i en butikshylla på Lidl, södra Lund. Skylten visar rabatterat pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har de helt missat att det är butiker i Sverige, där vi faktiskt har hyfsad passform på våra dörrar och inte Storbritannien där dörrar mer kan ses som någon form av glest staket?
 
  • Gilla
  • Haha
Festlund och 6 till
  • Laddar…
J JSten skrev:
Sen undrar jag verkligen vem målgruppen är för dörrtätningalisterna som de sålde för någon månad sedan, fortfarande mängder kvar och priset har bara blivit lägre och lägre? 😂
Om man vill vara extra ifred på dasset kanske? 😆
 
Målgruppen är måhända samma som för kärnborrmaskinen utan borrar som dyker upp i reklamen lite då och då...
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Jag använde faktiskt en sån där list i ett hus från 2016 när jag hade hemmakontor i ett år med småbarn i huset (väldigt många videomöten där det vore direkt olämpligt med barnskrik).

Dämpade ljudet mycket effektivt! (Hade också ett draperi extra att dra för).
 
  • Gilla
Solvskaftet och 1 till
  • Laddar…
F F_man skrev:
Jag använde faktiskt en sån där list i ett hus från 2016 när jag hade hemmakontor i ett år med småbarn i huset (väldigt många videomöten där det vore direkt olämpligt med barnskrik).

Dämpade ljudet mycket effektivt! (Hade också ett draperi extra att dra för).
Hur används en så tjock list? Hade du dörr utan tröskel?
 
Den är tjock på var sin sida om dörrbladet (den vita på bilden).
Du "trär på" den med dörren uppen genom att skjuta in den under dörrbladet med skumgummit på varsin sida.

Så följer den med dörren när man öppnar. Jag drog bort den och lade i en garderob när jag inte jobbade.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
F F_man skrev:
Den är tjock på var sin sida om dörrbladet (den vita på bilden).
Du "trär på" den med dörren uppen genom att skjuta in den under dörrbladet med skumgummit på varsin sida.

Så följer den med dörren när man öppnar. Jag drog bort den och lade i en garderob när jag inte jobbade.
Aha tack, alltså för dörrar utan tröskel. Låter vettigt att den går att ta av och sätta dit. Sådana glipor under dörrar används väl för att få till ventilation mellan rummen. Blir det tätt, så funkar inte den.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Köpte deras Lamellfräs för 399! Liiite vobblig men helt ok för lite grövre grejer. Tror att den kommer uppfylla sitt syfte men är nog inte lämplig för finsnickaren :)
 
Satineringsmaskin 599kr denna vecka igen, ska åka å se om det finns inne i lokala Lidl
 
Redigerat:
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.