2 126 497 läst ·
6 767 svar
2126k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Lysande! Det skall bli intressant att följa.nanowire skrev:
Men - i denna tråd lär det drunkna i allt annat. Kan du inte starta en egen tråd med en mer passande rubrik, så man hittar den lättare om man söker. En tråd som bara handlar om "Sagan om värmepistolen och maskrosen"
Passa på istället om de har en tapetångare någon vecka. Sätt ett rollerskaft på handtaget och ånga ogräset.
Fungerar utmärkt för mig fast med en Cotech men ånga är ånga.
Fungerar utmärkt för mig fast med en Cotech men ånga är ånga.
Smart, har en ångare men inte varit sugen att krypa på knä.Utsättaren skrev:
Hälsouppdatering för maskrosen. Fortfarande bara moll efter tre dagar:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ni blir det inte fler uppdateringar på ett tag om det inte sker ett oväntat snabbt tillfrisknande.
Redigerat:
Jula har bacho blad som passar.C cpalm skrev:Den där är nog den mest omtalade Parkside-maskinen efter plasmaskäraren, så det finns en hel del skrivet för den som söker - i denna tråd och annorstädes.
Jag tycker den är briljant för priset. Många klagar på snittets kvalitet, men jag skulle säga att det är fullt i linje med vad man kan förvänta sig av en bandsåg. Inte heller professionella metallbandsågar levererar ett perfekt snitt - vill man ha fina snitt bör man nog välja en metallcirkelsåg.
Sen är den så klart lite rapplig, det ligger ju i sakens natur med det priset. I synnerhet basen och anhållet. Men inte så rapplig att den ramlar sönder i bitar. Annat negativt jag upplever är;
1. Den håller sig inte riktigt uppe i uppfällt läge så det är ofta lite frustrerande att rigga ämnet för kapning.
2. Den tar lite mindre dimensioner än vad man spontant kan tro.
3. Anhållet lämnar en del att önska, vilket framför allt begränsar minimilängden på ämnet onödigt mycket.
4. Oklart var man hittar passande blad.
https://www.jula.se/catalog/verktyg...rktyg/sagblad/bandsagblad/bandsagblad-301138/
Eftersom produkten diskuterats flitigt för några veckor sedan så är det väl värt att rapportera, nedsatt rull-mät-sak på Lidl i södra Lund:
Så spring dit och köp om du missade den tidigare!
Själv plockade jag upp ett paket med gängsnitt och gängskär på nedsatt pris (fanns ytterligare ett paket kvar):
Sen undrar jag verkligen vem målgruppen är för dörrtätningalisterna som de sålde för någon månad sedan, fortfarande mängder kvar och priset har bara blivit lägre och lägre? 😂
Har de helt missat att det är butiker i Sverige, där vi faktiskt har hyfsad passform på våra dörrar och inte Storbritannien där dörrar mer kan ses som någon form av glest staket?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så spring dit och köp om du missade den tidigare!
Själv plockade jag upp ett paket med gängsnitt och gängskär på nedsatt pris (fanns ytterligare ett paket kvar):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen undrar jag verkligen vem målgruppen är för dörrtätningalisterna som de sålde för någon månad sedan, fortfarande mängder kvar och priset har bara blivit lägre och lägre? 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har de helt missat att det är butiker i Sverige, där vi faktiskt har hyfsad passform på våra dörrar och inte Storbritannien där dörrar mer kan ses som någon form av glest staket?
Jag använde faktiskt en sån där list i ett hus från 2016 när jag hade hemmakontor i ett år med småbarn i huset (väldigt många videomöten där det vore direkt olämpligt med barnskrik).
Dämpade ljudet mycket effektivt! (Hade också ett draperi extra att dra för).
Dämpade ljudet mycket effektivt! (Hade också ett draperi extra att dra för).
Hur används en så tjock list? Hade du dörr utan tröskel?F F_man skrev:
Den är tjock på var sin sida om dörrbladet (den vita på bilden).
Du "trär på" den med dörren uppen genom att skjuta in den under dörrbladet med skumgummit på varsin sida.
Så följer den med dörren när man öppnar. Jag drog bort den och lade i en garderob när jag inte jobbade.
Du "trär på" den med dörren uppen genom att skjuta in den under dörrbladet med skumgummit på varsin sida.
Så följer den med dörren när man öppnar. Jag drog bort den och lade i en garderob när jag inte jobbade.
Aha tack, alltså för dörrar utan tröskel. Låter vettigt att den går att ta av och sätta dit. Sådana glipor under dörrar används väl för att få till ventilation mellan rummen. Blir det tätt, så funkar inte den.F F_man skrev: