Finns ett erbjudande i appen på kärnborrmaskin för 650 kr, nedsatt från 1300 kr.

Kärnborrmaskin från Parkside, rabatt från 1299 kr till 649,50 kr, lämplig för borrning i hårda material som betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Beställde just en Knipex Ergoflex för 400kr, och nu hittade jag precis denna för 30kr.
Parkside kabelskalare, för trimning av kablar 0,5-6mm², i grön förpackning på ett träbord.
Skapa konto

Returnerar nog Ergoflexen och provar med denna. Prisskillnaden är ju så stor så att jag har svårt att motivera Knipexen... skalar ju bara ytterhöljen några gånger om året

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
N naikon skrev:
Beställde just en Knipex Ergoflex för 400kr, och nu hittade jag precis denna för 30kr.
[bild]
Returnerar nog Ergoflexen och provar med denna. Prisskillnaden är ju så stor så att jag har svårt att motivera Knipexen... skalar ju bara ytterhöljen några gånger om året
Funkar den där bra på lite grövre kablar? Typ 3x1,5 och liknande? Eller ännu större? För mig är det stora kablar :)

slothy slothy skrev:
Funkar den där bra på lite grövre kablar? Typ 3x1,5 och liknande? Eller ännu större? För mig är det stora kablar :)
Ja står att den tar både 0,5-6mm alltså typ FK, och sen 8-13mm för ytterisolering av typ 3x1,5EKK.
Tar och testar den senare i veckan

• Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Är det någon som vet om vinkelslipen dom säljer för 249 kr nu är en braatthagrej? Eller är den skit?

Någon som vet om de här annonserna man kan hitta på bl.a. marketplace är äkta eller bara scam ? Reklam för Lidl med texten "Parkside -80%". Online-erbjudande med slutdatum nämnt.
Skapa konto

• Haha
nissenhj
  • Laddar…
C
B Bästerortarn skrev:
Är det någon som vet om vinkelslipen dom säljer för 249 kr nu är en braatthagrej? Eller är den skit?
Har svårt att se att den skulle vara kass. Köp och testa om du behöver en.

C
B Bästerortarn skrev:
Skit var kanske att ta i, den snurrar ju. Men mina händer domnar bort när jag kört med den ett tag, så ergonomin får inga pluspoäng.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Tror generellt Lidls grejer är helt ok, och med hänsyn till priset närmar sig "väldigt bra". Speciellt om man ska ha det för ovanliga saker, sånt man inte gör jätteofta.

Tex älskar jag den lilla vinkelslipen jag köpte. Små skivor och väldigt lätt att hantera. Och köpte en sticksåg för 220kr. Julas billigaste kostar dubbelt och säkert sämre kvalitet. Den ersätter en 20 år gammal från Classe med sladd och nu med väldigt mycket bättre kvalitet.

N
Det som irriterar mig på Lidls vinkelslip är att man måst hålla inne knappen hela tiden man vill att den ska vara igång.

N Niq skrev:
Det som irriterar mig på Lidls vinkelslip är att man måst hålla inne knappen hela tiden man vill att den ska vara igång.
Säkerhetsfunktioner brukar vara irriterande 😜

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Säkerhetsfunktioner brukar vara irriterande
Och är de för irriterande brukar de kopplas bort... Finns det exempelvis någon som använder en vedklyv som kräver "tvåhandsaktivering"?

• Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
N
T Taxture skrev:
Säkerhetsfunktioner brukar vara irriterande 😜
Säkerhet är ofta bra. Men på en liten vinkelslip känns det överdrivet att man inte ska kunna ha den igång utan att hålla inne knappen.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Och är de för irriterande brukar de kopplas bort... Finns det exempelvis någon som använder en vedklyv som kräver "tvåhandsaktivering"?
Ja jag. Tycker inte det är något större problem

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tycker inte det är något större problem
Jag skulle nog bli galen av det...

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.