Frågan är sen om du kommer ihåg vilket mätning nummer 739 var.

Det finns garanterat någon på youtube som beskriver alla funktioner på förbandet bättre än reklam texten.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Men om en behöver kapa x antal lika långa brädor så antar jag att den är smidig.
Fast då tycker jag det absolut smidigaste är att använda den första brädan som fysisk mall för alla nästkommande. Då blir de så identiska som det överhuvudtaget går att uppnå med en kapsåg.

• Gilla
Lilllen och 4 till
  • Laddar…
C
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Frågan är sen om du kommer ihåg vilket mätning nummer 739 var.
Precis, helt meningslöst. I synnerhet om man inte kan välja vilka mått som sparas.
Eller om den, som mitt lasermått, glömmer bort de sparade mätvärdena så fort batterisparfunktionen slår in efter typ 2 minuter 🤬

• Arg
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Jag fick också en. Frugan var snäll och körde dit vid middagstid vilket nog var tur för hon tog den sista. Förpackning för en Parkside digital kalibreringsmätare, med mätverktyg och produktdetaljer synliga på lådan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har de jordborrar 120 och 150 mm för 180kr. Byggmax verkar billigast annars runt 230kr.

En elektrisk fogspruta för 480kr, om man har deras 20V batteri. Kanske kul/bra att ha? Andra märken verkar foka på proffs och har därmed proffs-priser (ca 3tkr), men en femhunka är ju inte så farligt.
edit: uppger sig ha 5000N tryck, dvs runt 500 kg vilket är bland de högre, om det stämmer. Steglös fartinställning, och den långsammaste verkar långsam nog. När man släpper knappen backar den lite grann så det inte eftersprutar. Verkar ju vettigt.

Redigerat:
Nån som vet om man kan beställa batterier? Missade när de hade 4Ah så jag har bara ett simpelt 2Ah som delas av en stickis, en mini-vinkelslip, och en smältlimspistol.

Om det är jordkorrwrna som var på kampanj i februari/mars så fungerar säkert bra i sandjord.
Handtaget satt fäst med 2 eller 4 M6 bultar. Tror det skulle gå sönder i tung lerjord

Batterier kan finnas kvar i butikerna, troligen inne på kontoret eller lagret. Så fråga i din lokala butik.
Sen finns det även möjlighet att på hemsidan söka på kampanj produkter. Eller kontakta kundtjänst som säkert kan se lagersaldot bättre.

• Gilla
slothy
  • Laddar…
F
Nästa vecka,.gräsklippare för 3000kr. Hur dålig kan den vara?
Reklamblad från Lidl med robotgräsklippare för 2999 kr och olika trädgårdsverktyg, inklusive elektrisk ogräsbrännare för 299 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nån som testat ogräsbrännaren?

F Fideliox skrev:
Ja, det är inget att ha. Går betydligt snabbare att böja sig ner och dra bort ogräset.

• Haha
nissenhj
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
[bild]

Funkar fint om man använder som tänkt. Dvs inte bränner utan bara sveder så att cellerna i bladen spricker och släpper ut enzymer som dödar resten av plantan (med lite tur).

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Den fungerar säkert bra för en liten plan tomt utan svårigheter.

F
nanowire nanowire skrev:
Funkar fint om man använder som tänkt. Dvs inte bränner utan bara sveder så att cellerna i bladen spricker och släpper ut enzymer som dödar resten av plantan (med lite tur).
Det jag också tänker, de ska ju vara brännas lätt, inte eldas upp.

F Fideliox skrev:
Det jag också tänker, de ska ju vara brännas lätt, inte eldas upp.
De skall inte brännas överhuvudtaget. Det skall bara värmas så att vöxtsaften kokar

F
F Fideliox skrev:
[bild]
Det är rätt tillgänglig information, även på detta forum. Den suger….

N nissenhj skrev:
De skall inte brännas överhuvudtaget. Det skall bara värmas så att vöxtsaften kokar
Gräs är svårast, säkert beroende på att de utvecklats för att trivas med regelbundna bränder. De smala torra stråna blir väldigt lätt brända. Maskrosor, grodblad och liknande är enklare.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.