nimhed nimhed skrev:
Någon som hunnit köpa den?
Ja, men är nog svår att få tag på nu. Var slut i den första affären jag åkte till och jag köpte den sista i den andra affären. (Högsbo och Frölunda i Göteborg)

R Röksvamp skrev:
Ja, men är nog svår att få tag på nu. Var slut i den första affären jag åkte till och jag köpte den sista i den andra affären. (Högsbo och Frölunda i Göteborg)
Fanns ett gäng kvar i fina Finspång
Verktyg och skruvdragare uppställda på en arbetsbänk, med fokus på två gröna Parkside-verktyg med röda handtag i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
slugger och 1 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
[bild]
Jag har inte riktigt fattat vad man använder en sån till?
Nån som kan förklara?

• Gilla
nino
  • Laddar…
Ser inte riktigt vitsen med dom där till en dörr...
Eller är dom fot manövrerade?
Har alltid lyft så mycket jag orkar och vinglat in dom på plats, eller koben för att lyfta av

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag har inte riktigt fattat vad man använder en sån till?
Nån som kan förklara?
Lyft grejer, bättre att ha och inte behöva än att behöva och inte ha..

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Dan1891 och 6 till
  • Laddar…
Koben eller säckakärrra/pirra har fungerat bra hitintills för att hänga av och på dörrar. Kände på den i Ludvika men avstod inköp.

C
SC Aero SC Aero skrev:
Ha ha ha, tänkte först f-n vilken prydlig Lidl-butik de har i Finspång då.
Innan jag insåg att bilden var hemma hos dig. 😆

• Haha
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Den trappgånde transportkärran för 599 som börjar säljas torsdag 6 februari ser intressant ut.
Frågan är hur de teleskopiska handtagen håller i längden jämfört med de kärror som har en hel ram?

• Annons för Parkside trappgående transportkärra med teleskophandtag och utfällbart lastplan, max bärförmåga 150 kg, säljs för 599 kr.
    Skapa konto
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Den trappgånde transportkärran för 599 som börjar säljas torsdag 6 februari ser intressant ut.
Frågan är hur de teleskopiska handtagen håller i längden jämfört med de kärror som har en hel ram?
När du lyft upp ett kylskåp på 90 kg uppför trappan så släpper skiten gjord i plast och kylskåpet åker ner och krossar den som står nedanför.

Dessutom spricker kylskåpet så köldmediet som givetvis är propan läcker ut och det blir en explosion så att hela kåken brinner ner och du och kompisen kremeras.

Under tiden ni brinner inne spelar stereon passande nog Ebba Gröns 800 grader.

Jag är inte negativ, men billig lastkärra på Lidl med komplicerad konstruktion låter riskfyllt.

• Haha
  • Gilla
Huzzbutt och 14 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Jag är inte negativ, men billig lastkärra på Lidl med komplicerad konstruktion låter riskfyllt.
Det ligger definitivt något i vad dum säger. Jag köpte den icke trappgående varianten av den där för något år sedan eftersom det var söndag och jag desperat behövde en "pirra" för att flytta ett kylskåp och Biltema hade slut på sina. Den gick sönder direkt när jag satte foten mot nedre staget för att tippa den bakåt. Jag har svetsat ihop den och använder den numera till enklare lyft.

• Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F
Nästa vecka. Någon som testat? Motsvarande märkes på byggmax kostar ju närmare 500kr.

• Lidl-reklam för golvreparationsset och verktygslåda med prisinformation och 3-års garanti.
    Skapa konto
Är det vaxlådan du menar? De finns på alla möjliga ställen och brukar vara rätt likvärdiga och priset beror på vem som satt sitt varumärke på lådan. Batteridrivna värmaren man får med är alltid för klen, men jag använder lödkolv på lägsta värmen när jag fyller i klantigheter.

• Gilla
nevinator
  • Laddar…
ClasseClas
Hep Hep skrev:
Är det vaxlådan du menar? De finns på alla möjliga ställen och brukar vara rätt likvärdiga och priset beror på vem som satt sitt varumärke på lådan. Batteridrivna värmaren man får med är alltid för klen, men jag använder lödkolv på lägsta värmen när jag fyller i klantigheter.
Det enda vettiga batterivärmaren jag har sett är på Kährs repset. Då är det 3 batterier istf 2 och då funkar värmaren bra att smälta ner vaxet. Jag har en föregångare till Lidl-satsen och den är helt ok med undantag för värmaren som är för klen. 3 volt räcker inte riktigt för att enkelt smälta vaxet.

• Gilla
IconicMoose och 1 till
  • Laddar…
C
Jag köpte min på Lidl för många år sedan. Min uppfattning är att värmaren smälter vaxet ordentligt även om det inte går jättefort innan den fått bra med värme. Lagade ett jack i ett ljust trägolv så att det knappt syndes men det fastnar skit och missfärgar vaxet så att lagningen syns.

Vad tror vi om ”Metallvinkelslipen” (🙄) nästa vecka?

Fördelar jämfört med en metallbandsåg..?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.