2 055 556 läst ·
6 465 svar
2056k läst
6,5k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Medlem
· Halland
· 4 435 inlägg
När du lyft upp ett kylskåp på 90 kg uppför trappan så släpper skiten gjord i plast och kylskåpet åker ner och krossar den som står nedanför.Pjosk75 skrev:
Dessutom spricker kylskåpet så köldmediet som givetvis är propan läcker ut och det blir en explosion så att hela kåken brinner ner och du och kompisen kremeras.
Under tiden ni brinner inne spelar stereon passande nog Ebba Gröns 800 grader.
Jag är inte negativ, men billig lastkärra på Lidl med komplicerad konstruktion låter riskfyllt.
Det ligger definitivt något i vad dum säger. Jag köpte den icke trappgående varianten av den där för något år sedan eftersom det var söndag och jag desperat behövde en "pirra" för att flytta ett kylskåp och Biltema hade slut på sina. Den gick sönder direkt när jag satte foten mot nedre staget för att tippa den bakåt. Jag har svetsat ihop den och använder den numera till enklare lyft.A Anders_Nilsson skrev:
Är det vaxlådan du menar? De finns på alla möjliga ställen och brukar vara rätt likvärdiga och priset beror på vem som satt sitt varumärke på lådan. Batteridrivna värmaren man får med är alltid för klen, men jag använder lödkolv på lägsta värmen när jag fyller i klantigheter.
Det enda vettiga batterivärmaren jag har sett är på Kährs repset. Då är det 3 batterier istf 2 och då funkar värmaren bra att smälta ner vaxet. Jag har en föregångare till Lidl-satsen och den är helt ok med undantag för värmaren som är för klen. 3 volt räcker inte riktigt för att enkelt smälta vaxet.Hep skrev:
Jag köpte min på Lidl för många år sedan. Min uppfattning är att värmaren smälter vaxet ordentligt även om det inte går jättefort innan den fått bra med värme. Lagade ett jack i ett ljust trägolv så att det knappt syndes men det fastnar skit och missfärgar vaxet så att lagningen syns.
Vad tror vi om ”Metallvinkelslipen” (🙄) nästa vecka?
Fördelar jämfört med en metallbandsåg..?
Fördelar jämfört med en metallbandsåg..?