Ångrar att jag köpte den lödstationen, tycker inte den löder bra :-( Men allt är relativt förstås!

Är det nån som sett den här till salu i Sverige?

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nu har jag testat lödstationen, och det blir helt klart en tumme upp!
Värmer snabbt och bra, lödningarna blir kanon!
Också nöjd med den, men så går jag från en 15W basic lödkolv med utsliten spets så inte svårt att vinna den jämförelsen 😂

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Ångrar att jag köpte den lödstationen, tycker inte den löder bra :( Men allt är relativt förstås!
Det var ju trist, jag ångrar dock inte mitt köp en sekund.

Purre
Blir lite nyfiken på Lidls kopia av Viking Arm som kommer denna vecka. Står att dom ska klara 150kg och det ska även Viking Arm klara.

D David__11 skrev:
Ja klart intressant. Har varit diskussion om dom i annan tråd också:
[länk]
Lidls reklamblad startade intresset för en lyft men följande YT-video ledde någon annanstans:
. Så idag damp det ner ett tvåpack Stanley Trade Lift till nästan samma pris som ett ex av originalet Viking Arm. Mycket nöjd med dessa lyftar även om plånboken blev lite tunnare.

Förpackning med två Stanley Trade Lift, visar illustrationer och funktioner som hands-free lyft och metallhölje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
David__11
  • Laddar…
C

C
Jag hoppar dessa då man kan använda snabbtving till många moment genom att vända på tvingen. Det funkar iaf på Parksides tvingar.

Snabbtvingar kräver oftast ett stort gap i omvänt läge.
Men det är kanske som en alternativ snabbtving man ska se denna för 129 kr då kontrollerbar nedsänkning är ganska viktigt för dörr montage och liknande.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
C
rotbackarn rotbackarn skrev:
Men det är kanske som en alternativ snabbtving man ska se denna för 129 kr då kontrollerbar nedsänkning är ganska viktigt för dörr montage och liknande.
Ja, avsaknaden av kontrollerad nedsänkning gör att dessa tvingar helt missar poängen.

Även om man lyfter upp något som man inte planerat att sänka ned, t.ex. om man skall skruva fast nåt i väggen, så kan behovet uppstå att justera nedåt och då är det inte roligt om man lyft upp något tungt och inte kan få ner det på ett kontrollerat sätt.

Ett av de tydligaste användningsområdet är nog när man ska lägga sista spontade golvbrädan. Men hur ofta gör man det?

C cpalm skrev:
Ja, avsaknaden av kontrollerad nedsänkning gör att dessa tvingar helt missar poängen.

Även om man lyfter upp något som man inte planerat att sänka ned, t.ex. om man skall skruva fast nåt i väggen, så kan behovet uppstå att justera nedåt och då är det inte roligt om man lyft upp något tungt och inte kan få ner det på ett kontrollerat sätt.
Borde gå att få en kontrollerad sänkning genom att pressa för lyft och sedan frigöra med andra handen och då släppa lagom på lyfthandtaget?

C
Ogillar också att foten lätt kan ge skador. Borde vara platt metall som övre delen.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Någon som hunnit köpa den?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.