Har en säck lerbruk som jag ska använda lite av till att reparera en lerklinad väggsnutt. Jag skulle också vilja lägga en puts på den gamla spiskåpan i köket eftersom den är väldigt knagglig. Vet inte vad det är för bruk som är där idag men skulle jag kunna använda lerbruket till att lägga ett lager puts på spiskåpan ? Eller är det inte att rekommendera?
Byggnadsvårdare
· Skåne
· 39 inlägg
Tänk på om det bara är lera, sand och ingen armering är att det kan spricka lätt om du lägger på för tjockt. Framförallt om leran är väldigt fet. Var med på att efterbearbeta den för att få bort eventuella sprickbildningar.
Byggnadsvårdare
· Skåne
· 39 inlägg
Okej, det är väl egentligen inte rätt bruk för ytputs. Det är rätt grovt hackad armering som kan synas, men efterbearbetar du den lite så kan det nog funka. Då trycker du in armeringen och får fram en slätare yta, dock blir den för slät enligt mitt tycke för vad det ska vara på en gammal spiskåpa.
Jag hade köpt en säck kalkbruk, är det en gammal kåpa som inte är omputsad är det 99% säkerhet kalkputs som är idag.
Jag hade köpt en säck kalkbruk, är det en gammal kåpa som inte är omputsad är det 99% säkerhet kalkputs som är idag.
Byggnadsvårdare
· Skåne
· 39 inlägg
Byggnadsvårdare
· Skåne
· 39 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden