Spiskåpa från ca 1911-1915. Fukt åtgärdad. Tänker nu borsta bort lös färg med stålborste. Men sen? Ska jag spackla? Upplever att målarfärgen är mycket tjock, dvs inte finputs. Ska jag spackla? Med vad ? Vilken typ av måla ska jag använda?
Inte svar exakt på frågan, men men
Om man tar med bilderna till en välsorterad färghandel eller byggvaruhus så kan de svara. Dessutom kan man få med sig allt man behöver. Utan att fundera på om produkterna passar ihop. Dessutom får man med sig tips på hur man skall göra och kan fråga och få svar direkt.
Inte speciellt svårt. Men alltid skönt att gå från butiken och veta att man inte har missat något.
Om man tar med bilderna till en välsorterad färghandel eller byggvaruhus så kan de svara. Dessutom kan man få med sig allt man behöver. Utan att fundera på om produkterna passar ihop. Dessutom får man med sig tips på hur man skall göra och kan fråga och få svar direkt.
Inte speciellt svårt. Men alltid skönt att gå från butiken och veta att man inte har missat något.
Låter bra med att rolla med utspädd finspackel. Men vad är för spackel? För trä spackel? Och vad är det för måla? För snickeri måla?Spikbjörn skrev:
Tack för tipsetO skrev:
Inte svar exakt på frågan, men men
Klicka här för att svara