S Starp skrev:
Den satt i minus och var inte uppdelad när jag köpte den och fungerade. Sen tog jag ner den ett par dagar och skulle sätta upp den idag ock då lyser den inte längre.
Så som du beskriver och från dina bilder kan den inte fungerat med den inkopplingen, Som Hasse Teknik skriver får du säkert använda strumpan som ena ledaren frågan är sen som sagt vilken av dem du ska använda som V+ och V- på donet så du inte i värsta fall skadar LED. Har du sett den fungera med vit på V- testa då med strumpan på V+.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Så som du beskriver och från dina bilder kan den inte fungerat med den inkopplingen, Som Hasse Teknik skriver får du säkert använda strumpan som ena ledaren frågan är sen som sagt vilken av dem du ska använda som V+ och V- på donet så du inte i värsta fall skadar LED. Har du sett den fungera med vit på V- testa då med strumpan på V+.
Ursäkta ytterligare en "dum fråga", jag har ingen direkt erfarenhet av detta så verkligen tacksam för all hjälp!

Sladden har en kärna som är vit och sedan metalltrådar runt den och till sist ett hölje. Vilken är strumpan? Menar du att testa den vita kärnan på V- och sedan metalltrådarna på V+?

Strumpan är det flätade metallskalet, som finns i kabeln.
Lagren : innerledare - isolering - skärmstrumpa - ytterisolering.
Som ledare används innerledare och skärmstrumpa.
Att man använt en koaxialkabel, som normalt bara används i tv - och andra högfrekventa sammanhang, kan bero på en så enkel sak, som att det passar utseendedesignen av lampan.

Redigerat:
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
S Starp skrev:
Ursäkta ytterligare en "dum fråga", jag har ingen direkt erfarenhet av detta så verkligen tacksam för all hjälp!

Sladden har en kärna som är vit och sedan metalltrådar runt den och till sist ett hölje. Vilken är strumpan? Menar du att testa den vita kärnan på V- och sedan metalltrådarna på V+?
Om du försiktigt skalar av det genomskinliga ytterhöljet får du fram det vi kallat strumpan den får du samla ihop och tvinna till en tråd du kan lägga på V+. Den inre vita får du som på en vanlig tråd skala av isoleringen i änden så du får fram metalltrådarna du ska koppla till V-.

Lagom längd för första delen med höljet kanske 5 cm och skalning av vita trådens ände 1 cm.

GK100 GK100 skrev:
Om du försiktigt skalar av det genomskinliga ytterhöljet får du fram det vi kallat strumpan den får du samla ihop och tvinna till en tråd du kan lägga på V+. Den inre vita får du som på en vanlig tråd skala av isoleringen i änden så du får fram metalltrådarna du ska koppla till V-.

Lagom längd för första delen med höljet kanske 5 cm och skalning av vita trådens ände 1 cm.
LYSANDE (se bif bild) !!!

Tack alla!

• Taklampa med tända glödlampor på matbord med verktyg och verktygslåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
S Starp skrev:
LYSANDE (se bif bild) !!!

Tack alla!
Hej
Får jag fråga hur mycket ljus denna lampa ger?
Går det att ha över matbordet, och faktiskt se något, eller är det mer som 'bara' dekoration?
Tack för svar!
Mvh

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.