LED-drivare med kablar anslutna till skruvanslutningar, fråga om korrekt installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!
Har kopplat enligt bild. Har jag kopplat fel?

Ser bara 1 kabel från V- var är V+ ?
Ska den vita vara V- ?
Är det koaxiell kabel ? Om så tjänstgör strumpan oftast, som en ledare.

• Gilla
Starp
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Ser bara 1 kabel från V- var är V+ ?
Ska den vita vara V- ?
Är det koaxiell kabel ? Om så tjänstgör strumpan oftast, som en ledare.
hej, tack för svar!

ja det är bara en kabel till lampan (den vita).

Jag har "skalat" den vita - är det så att jag istället ska klämma fast den vita utan att skala?

Så här ser sladden till lampan ut.

• image.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
J
S Starp skrev:
hej, tack för svar!

ja det är bara en kabel till lampan (den vita).

Jag har "skalat" den vita - är det så att jag istället ska klämma fast den vita utan att skala?

Så här ser sladden till lampan ut.
Hur lyckades du få ut en bild med en vanlig bakpotatis som kamera? :rofl:

• Gilla
lg333
  • Laddar…
A
För att lampan ska lysa så måste strömmen gå från transformatorn till lampan och sedan tillbaka från lampan till transformatorn. Det måste bli en sluten krets.

A Emil_K skrev:
För att lampan ska lysa så måste strömmen gå från transformatorn till lampan och sedan tillbaka från lampan till transformatorn. Det måste bli en sluten krets.
Och antagligen är det också mycket viktigt att rätt kabel kopplas till rätt pol, så att inte LED-lampan går sönder.
Den ena polen är alltså avsedd för mittledaren och den andra för skärmstrumpan. Vilken, som är vilken måste du läsa installationsanvisningen för att få reda på.

A Emil_K skrev:
J Jocke Best skrev:
Hur lyckades du få ut en bild med en vanlig bakpotatis som kamera? :rofl:
A Emil_K skrev:

bifogar även en bild på lampan (den står på golvet). den s a s "hänger i sin egen sladd" och det är därmed bara en sladd (och ingen som går tillbaka). Den enda sladden kopplas direkt i transformatorn.

• Modern lampa med flera armar och ljuskällor som står på ett trägolv, sladd hänger löst kopplad till en transformator.
    Skapa konto
Läs inlägg #2 igen.
Kabeln innehåller två ledare.
En i centrum och en i strumpan.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Har du någon beskrivning, som visar polariteten för inkoppling ? Detta är ju mycket viktigt eftersom du riskerar att alla LED går sönder vid felkoppling. Har du typbeteckning på lampan ? Vad heter den ? Var är den köpt ?

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Har du någon beskrivning, som visar polariteten för inkoppling ? Detta är ju mycket viktigt eftersom du riskerar att alla LED går sönder vid felkoppling. Har du typbeteckning på lampan ? Vad heter den ? Var är den köpt ?
Det är en "piratkopia" köpt på Blocket för 500 av:
https://www.nordiskagalleriet.se/moooi/heracleum-ii-small

Var det den trafon som är med i leveransen??

fgo fgo skrev:
Var det den trafon som är med i leveransen??
ja den kom med.

fgo fgo skrev:
Läs inlägg #2 igen.
Kabeln innehåller två ledare.
En i centrum och en i strumpan.
Den satt i minus och var inte uppdelad när jag köpte den och fungerade. Sen tog jag ner den ett par dagar och skulle sätta upp den idag ock då lyser den inte längre.

Har du någon typskylt på trafon??

Äger du en multimeter?

fgo fgo skrev:
Har du någon typskylt på trafon??

Äger du en multimeter?

Ja, se bifogat. Har ingen multimeter.

• En Mean Well MS-25-5 strömförsörjningsenhet på trägolv med synliga specifikationsetiketter.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.