Ny tillbyggnad = ny el.
Ledlampa i hallen flimrar trots att jag släcker på strömbrytaren. Vad beror detta på?

Nåt fel eller bara att lampan inte är dimbar? Den flimrar dock inte enbart vid dimning utan även när jag släcker (se film). Brytare är av typ så att jag kan tända/släcka från två ställen (vid trappa)

Fel dimmer? Dimmer saknar nolla,ligger serie med lasten då funkar det bara med glödtrådslampa minst 20W. Prova med en vanlig glödlampa ! För verifiering.

L Leif i Skåne skrev:
Fel dimmer? Dimmer saknar nolla,ligger serie med lasten då funkar det bara med glödtrådslampa minst 20W. Prova med en vanlig glödlampa ! För verifiering.
Ja du... då måste jag åka och köpa en sån först :) Tror inte jag har nån glödis hemma.

testa först att byta plats på fas och nolla till den.

S Snål-Jocke skrev:
testa först att byta plats på fas och nolla till den.
Här byts ingen plats på nåt. Jag är inte elektriker och om nåt är fel får den som installerade elen fixa det.

Låter väl rimligt. :)
Jag fick bara för mig att du med din fråga ville ha en lösning. Då svarade du väl dig själv tror jag, Ring den elektriker som installerat detta.

• Gilla
BiFuel
  • Laddar…
S Snål-Jocke skrev:
Låter väl rimligt. :)
Jag fick bara för mig att du med din fråga ville ha en lösning. Då svarade du väl dig själv tror jag, Ring den elektriker som installerat detta.
Tänkte mest om det ska vara så, att LED-lampor kan göra så med dimmer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.