Hur löser man det som ses i bilden? Vi tog bort en vägg och tog då bort en brytare och ett eluttag (gick neråt i samma vp-rör Från vinden (kryphöjd) kommer det tre vp-rör. Mellan väggens spånskivor är det bara 45mm. Ska man montera en bred dörromfattning och sätta en dosa i den eller finns det något annat självklart sätt att lösa det på? Brytaren måste finnas kvar, flyttad till en annan vägg förstås, eluttaget klarar jag mig utan.
Om du kommer åt det uppifrån kan du montera en takdosa i något av taken bredvid öppningen och sedan skarva rören till den. Då kan du också dra ner brytaren där du vill ha den. Detta förutsätter att rören är åtkomliga. Du kommer inte få plats med någon dosa där om du inte specialbygger en.
Klicka här för att svara

