Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 879 inlägg
Jo det går, men du behöver koppla bort det elektroniska drivdonet och parallellkoppla rören.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Och egentligen skaffa glimtändarhållare för den säkring som ska sitta.
Jag är inte helt övertygad om säkringen är ett krav eller om den sattes dit bara för att.
Protte
Jag är inte helt övertygad om säkringen är ett krav eller om den sattes dit bara för att.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det är inte bara att koppla förbi HF donet, alla 4 anslutningarna från röret går in i HF donet och donet matas med 230 volt.
Beror ju hur händig du är, kopplingsschema tror jag finns på forumet sedan lite klipp och koppla.
Protte
Beror ju hur händig du är, kopplingsschema tror jag finns på forumet sedan lite klipp och koppla.
Protte
Det vill jag väl påstå att det gör:prototypen skrev:
Vilken röra från de som inte vet.
Normalt med 2x18 watt är det en 36 Watts reaktor och då är de seriekopplade, kräver lite omkoppling för att fungera. OM det mot förmodan sitter 2 reaktorer på 18 watt så är de parallellkopplade och med att koppla bort reaktorn och byta glimtändaren mot LEDstarten (som egentligen bara är en säkring).
36 watts armaturer är alltid parallellkopplade och då är det bara koppla bort reaktorn och byta ut ”glimtändaren”
Armaturer med elektronisk reaktor (och utan glimtändare) fungerar INTE med LEDrör, inte en chans. Om man nu inte rensar ut allt utom hållarna.
Protte
https://www.lysman.com/images/1.340...-for-substitube-t8-em-un-hf-t5-hf-ac-nov3.pdf
Jag har själv satt in ett HF-rör i en enkelrörsarmatur med ett elektroniskt driftdon.
Klicka här för att svara