Fick en släng av tillfällig lathet och har därför haft två snickare hemma i veckan som reglat ner mitt tak med 28x70 gles. Pga takets ojämnhet så har glesen på lägsta stället hamnat nästan direkt mot undertaket vilket gör att jag inte kommer förbi med 16mm flexslang till led-spottarna överallt. Funderar nu på att sätta 8mm gv-slang eller annan billigare och tunnare slang och dra RKUB:en i denna för att eventuellt kunna byta den i framtiden. Om jag inte minns fel får man väl lägga RKUB löst om man vill så då borde det väl inte vara nåt problem. Det kommer att bli ett antal slingor så jag har ingen lust att börja borra överallt. Dessutom är det ganska svårt att komma åt att borra när glesen sitter cc30.

Vad tror ni, ok att dra i annan slang än flex?

Självklart går det bra, bara för utbytbarheten du behöver något i princip.

Kör på det. Tänk bara att går du från olika dimensioner på rör så gör ordentliga skarvar. Evt drivdon bör du placera på lämpligt ställe så att man hittar de och slipper såga sönder taket om man är dum och gömmer de bakom gipsen.

A
Kör på vilken slang du vill. Det är som sagt nästan bara för utbytbarheten som RKUBen bör ligga i iallafall nånting. Selgas Zebra led tyckte jag var riktigt schyssta. Testade de för första gången här om veckan

Låter fint det. Tack för tips!

Köpte 8mm pvc-slang på Biltema.

Kommer nog att köra på dessa 5w-spottar:
http://www.elbutik.se/product.html/led-puck-m-vit-5w-500ma-2700k?category_id=15227

Beställde hem en på prov och den lyste finfint och bygger typ bara 1,5 cm bakom gipsen. Hide a lite går fetbort. Ska ha totalt 60 st, inkl ett antal reservspottar så några 4-500 kr/spot är inte intressant.

Kollade även på denna (7 eller 15w) men trots två mail har de inte orkat svara om pris... Såg ok ut.
http://www.surelight.com/caelum_7W_LED_downlight_meets_part_L_requirements.htm

Selga Zebra finns väl bara hos dem och som privatperson kan jag inte handla där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.