Hej, håller på att dränera med optidrain systemet på mitt hus just nu och är påväg att börja med min källartrapp. Här är jag lite kluven på hur jag borde gå till väga.
Hittills har jag kört med kantbalkskydd på kantbalken, dubbla skivor isolerande optidrain skivor med skarver satta omlott längs väggen och över kantbalken, utanpå det ligger den diffusionsöppna duken med ett halkskydd och topptäcklist högst upp. Allt enligt anvisningarna från optidrain.
Problemet jag har nu är att när jag kommer till min källartrapp känns det dumt att slösa optidrain skivor runt en källartrapp när jag ändå inte kan hålla inne någon värme på andra sidan. Men utan en optidrainskiva att sätta fast duken i vet jag inte hur jag ska fästa den.
Jag vill helst inte att trappen ska skadas av fukten i framtiden. Borde man köra kallasfalt istället? Eller någon annan metod?
Borde jag köra ett enkelt lager med optidrain skivor bara för att ha något att fästa duken i och skydda källartrappan från att spricka i framtiden eller borde jag lösa på annat vis?
Stort tack för att ni tog tiden och läste!