Hej,
behöver leca balk som är ca 4,5 meter lång. Är inget behöv av bärande element då den endast är för putsfasad utanpå trästomme. Kan bara hitta 3,9 meters med googling. Kan man skarva dessa på bra sätt för detta ändmål, dvs inte bärande (kommer inte att vara någon last alls på den förutom egenvikten då...).
Tack på förhand!
behöver leca balk som är ca 4,5 meter lång. Är inget behöv av bärande element då den endast är för putsfasad utanpå trästomme. Kan bara hitta 3,9 meters med googling. Kan man skarva dessa på bra sätt för detta ändmål, dvs inte bärande (kommer inte att vara någon last alls på den förutom egenvikten då...).
Tack på förhand!
Lägg på en I-balk som är 20 cm hög, bygg en gjutform runt och vibba ner betong.
Då har du en starkare lösning än alla färdiga lecabalkar som finns
Här har jag gjort en sån lösning på 2,5 meter, men den borde gå att öka, speciellt om det inte är last på.
Då har du en starkare lösning än alla färdiga lecabalkar som finns
Här har jag gjort en sån lösning på 2,5 meter, men den borde gå att öka, speciellt om det inte är last på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte göra liknande. Ser balken fortfarande bra ut? Några sprickor i betongen?M MagHam skrev:
Har gjort liknande, men jag hade lecakulor. Dock inbyggt så jag vet inte hur det ser ut. Ingen mätbar nedböjning.S spangen skrev:
Jag hittade en armeringsritning för prefabricerade lecabalkar, jag gick upp i dimension och la ett ett armeringsjärn till.
Jag har en känsla av att min balk kommer ha mycket lång teknisk livslängd.
Tror du kan få bättre svar om du berättar om ditt projekt med din last, öppning med mera, gärna i en egen tråd.
Det ser fortfarande perfekt ut. Noterade att det är 6 år sen! Värst vad tiden går.S spangen skrev:
Men som jag beskrev då så la jag ner en del tid på att bygga en fin hållast form, blanda betong av god kvalité och vibrera ner den med en stav-vibrator.
Klicka här för att svara