Vi har diskuterat grundkonstruktion och kommit fram till att mura upp sutterängdelen med leca samt också mura upp två till tre lager leca under den outgrävda delen också. Detta blir ju då någon sorts torpargrund som vi sedan lägger lättbetongplank över som mellanbjälklag. Ovanpå lättbetongen gjuter vi in golvvärme slangen i ett 5-6 cm tjockt cementlager. därifrån blir resten av konstruktionen rent trä.
Min fundering är om lättbetongplanken isolerar tillräckligt nedåt samt om någon har tips om leverantörer av lättbetongplank?
 
Hej

Kolla med LättklinkerBetong AB i Stenungsund, finns på nätet

JacOB
 
H+H Celcon levererar siproxbjälklag från sin fabrik i Finland. Även Leca bjälklag kan kanske vara av intresse.
Skall själv göra som du över suterängdelen, använder 200mm siporex med 50 finsats för slangen.
Bjälklaget kostar knappt 500:- +m / m2
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.