Ja, det blir nog lättast och bra nog. Kila fast och justera in riktigt bra först, försås.

Kilar behöver man inte använda iom att hylsorna går att gänga in och ut och således ersätter kilar.

bjozac Hylsorna har ju redan skippats eftersom byggaren ej anser sig kunna använda karmskruv enl ovan men man kan ju borra och montera hylsorna i fix typ kemankare och sedan skruva ut och in som man önskar!

uno83 skrev:
Vad är det, och var hittar man såna? Googlade lite men hittade inget som verkade matcha. Är det en karmskruv av någon speciell lättbetongvariant?
Som jag tolkar det så hittade han inte dessa hylsor, och ska jag vara ärlig så såg jag inte ens att de var nämnda då jag inte kom ihåg namnet på dem.
Men för lekmän är det ett hett alternativ då jag anser att de var lättarbetade och man kan sätta fast dem mot de mest porösa ytskikten.

Jag är inte sugen på att föra en diskussion om hurvida något är rätt eller fel med dig seniorkonsult, jag nöjer mig med att bidra till forumet med en metod som jag anser är bra, vill du sitta och gnälla och eller tillrättavisa får du hitta någon annan, jag har viktigare saker att göra :)

bjozac Väldigt vad du var lättstött då. Jag har inte tillrättavisat någon. Tycker bara det är bra att man kollar frågan först innan DU börjar rätta mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.