Ska byta fönster i en hall där väggarna är av 200mm lättbetongblock. Ingen balk över fönstret och vill rädda upp de block som sitter där då jag inte tänkt putsa om utsidan i närtid. Fönstret är bara 700mm brett, men tänker kanske man kan fälla in någon typ av järn.
Funderar även om man kan förstärka i dörrhålet när jag byter den. Någon med erfarenhet av dessa problem?