2 210 läst ·
35 svar
2k läst
35 svar
Låter du jurist titta på köp/säljkontraktet mäklaren skrivit åt dig?
Antagligen har inte mäklaren någon aning om juridiken. De är ungefär som de flesta telefonförsäljare, de följer ett färdigskrivet manus. Så de har en mall hur ett kontrakt ska se ut. Vill någon ändra på det blir de livrädda eftersom de inte har en aning om vad det får för konsekvenser. Egentligen rätt skrämmande med tanke på hur bra betalt mäklare tar för sitt jobb.Annn555 skrev:
De har samma standard kontrakt his kedjorna tillägg, min vän hade flera bra tillägg som gynnar köparen, tydligt och klart så missförstånd undviks.L lbgu skrev:Antagligen har inte mäklaren någon aning om juridiken. De är ungefär som de flesta telefonförsäljare, de följer ett färdigskrivet manus. Så de har en mall hur ett kontrakt ska se ut. Vill någon ändra på det blir de livrädda eftersom de inte har en aning om vad det får för konsekvenser. Egentligen rätt skrämmande med tanke på hur bra betalt mäklare tar för sitt jobb.
Att nån nekar justera formulera kontrakt utkast innan de ens vet vad som ska formuleras är helt sjukt. Kedjorna har även jurister som bistår vid frågor om mäklaren inte vet
Sorry, min väns kontrakt hade tillägg som gynnar säljarenAnnn555 skrev:
De har samma standard kontrakt his kedjorna tillägg, min vän hade flera bra tillägg som gynnar köparen, tydligt och klart så missförstånd undviks.
Att nån nekar justera formulera kontrakt utkast innan de ens vet vad som ska formuleras är helt sjukt. Kedjorna har även jurister som bistår vid frågor om mäklaren inte vet
Håller med till 100%. Men som jag sa, problemet är antagligen att mäklaren inte vågar ändra något eftersom han inte är kompetent nog att bedöma utfallet.Annn555 skrev:
Problemet för mäklaren är antagligen att hans kontor (han verkade vara ensam på det kontoret) interndebiteras rätt kraftigt för juristtjänsten från huvudkontoret. Hans lön lär vara kopplad till hur 'hans' kontor går, så han ser minskad förtjänst, sen kan det säkert vara jobbigt rent egomässigt för vissa att behöva be om hjälp med saker som en kompetent mäklare antagligen inte hade behövt hjälp med. Därför lättare att snäsa av kunden.Annn555 skrev:
Vet inte , men tror den stora kedjan har en jurist på heltid för hela Sverige till fast kostnad som alla kan fråga juristen för.L lbgu skrev:Håller med till 100%. Men som jag sa, problemet är antagligen att mäklaren inte vågar ändra något eftersom han inte är kompetent nog att bedöma utfallet.
Problemet för mäklaren är antagligen att hans kontor (han verkade vara ensam på det kontoret) interndebiteras rätt kraftigt för juristtjänsten från huvudkontoret. Hans lön lär vara kopplad till hur 'hans' kontor går, så han ser minskad förtjänst, sen kan det säkert vara jobbigt rent egomässigt för vissa att behöva be om hjälp med saker som en kompetent mäklare antagligen inte hade behövt hjälp med. Därför lättare att snäsa av kunden.
Oavsett kan han inteäklaren säga innan han vet vad jag vill justera i kontraktet. Han agerar som han till varje pris inte vill göra fler visningar pga han har främjat pratet som vill köpa. Det är något med det hela som gör han främjar dom, han har även privat mäklare firma vid sidan om. Ska luska vidare. Något pågår att han befrämjar dom på olika sätt och stoppar mig från att visa igen med andra köpare
Klicka här för att svara