24 503 läst ·
53 svar
25k läst
53 svar
Låta bli att bekämpa parkslide?
Trevliga vet jag inte om dom är men fina är dom! Men det är inte varken trevligheten eller utseendet som är problemet.Battha skrev:
Det är den biologiska enfalden som lupinerna orsakar som inte är önskvärd i naturen.
Stämmer. De fick dock behandla en betydligt större yta än den ytan det fanns ovanjordsdelar på. Det där med att rötterna "drar iväg" är nämligen helt sant, men de finns alltså redan på plats och skjuter upp skott när man ger sig på den centrala moderplantan. Som jag förstod det kommer de inte att prova den metoden igen, det kostade för mycket.H Hallerudsbo skrev:
Jag skulle påstå att det inte alls är sant att rötterna drar iväg. De visar bara vilken utbredning de har.
Nu vet jag inte om du pratar om det jobbet som Invaterm gjorde, men kommunen verkade nöjda. Om det skulle vara en för dyr metod så förstår jag inte varför de beställde från första början. Priset är ju egentligen det enda beställaren vet redan innan.Anna_H skrev:
Stämmer. De fick dock behandla en betydligt större yta än den ytan det fanns ovanjordsdelar på. Det där med att rötterna "drar iväg" är nämligen helt sant, men de finns alltså redan på plats och skjuter upp skott när man ger sig på den centrala moderplantan. Som jag förstod det kommer de inte att prova den metoden igen, det kostade för mycket.
För att utvärdera metoden kanske.
Vilka gubbgissningar…B bygges skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden