Hej,
Precis köpt hus där vi vill måla om alla vägar enhetlig. Vissa väggar är mer släta än andra men sen finns det dessa vägar (se bifogade bilder), är dessa tapeter som kan dras bort för att sedan måla eller kan man måla direkt?
Precis köpt hus där vi vill måla om alla vägar enhetlig. Vissa väggar är mer släta än andra men sen finns det dessa vägar (se bifogade bilder), är dessa tapeter som kan dras bort för att sedan måla eller kan man måla direkt?
Blir inte buskul men du åker nog på att ta bort dom, jag skulle ånga ner dom. Sedan bredspackla, väggslipa, spackla lite igen o igen om det behövs. Slipa. Slutligen, när du är nöjd, lägga på målarväv och sedan måla 3-4 lager färg. 1-2 ggr grund och minst 2 ggr med slutlig kulör, beroende på färgfabrikat (väljer du lyxiga Farrow & Ball som är svindyr så krävs nog 3 strykningar för att det ska gå bra, så var det för mig i alla fall)
Låter som att det lär bli mycket jobb för min del men känns rimligt med det du säger.K krambriw skrev:Blir inte buskul men du åker nog på att ta bort dom, jag skulle ånga ner dom. Sedan bredspackla, väggslipa, spackla lite igen o igen om det behövs. Slipa. Slutligen, när du är nöjd, lägga på målarväv och sedan måla 3-4 lager färg. 1-2 ggr grund och minst 2 ggr med slutlig kulör, beroende på färgfabrikat (väljer du lyxiga Farrow & Ball som är svindyr så krävs nog 3 strykningar för att det ska gå bra, så var det för mig i alla fall)
Klicka här för att svara