Har ett rum på 4.6m längd där jag ska lägga spårat golvspån. Lyxade till det och köpte vändskivor istället för att fräsa vändningar. Men funderar på om det innebär att jag gjort bort mig och kommer få generalskarv genom hela rummet. Hur hantera jag detta?

Problemet är att med vändskivor så kan jag inte lägga spånet i fallande rader utan jag blir låst till att ha en fullängdare (1800mm) + en 1700mm skiva. På båda sidor av rummet har jag så vändskivan blir 550mm för att de ska skarvas över en regel (det är inte spontade)

Eller ska jag kapa in en skarvad utan spont då lite mitt i här och där?

Skiss på ett rum med måttangivelser och golvplan, visar placering av vändskivor och skivlängder, samt kommentarer om längder och skarvning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med reservation för att jag missar något, men kan du inte bara kapa en av skivorna i två, så att du får dubbla skarvar på var annan rad?

Skiss på skivindelning med mått och sektioner, visar layout för skivkapning med dubbla skarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tveksamt tveksamt skrev:
Med reservation för att jag missar något, men kan du inte bara kapa en av skivorna i två, så att du får dubbla skarvar på var annan rad?

[bild]
Tror absolut inte du missar något utan det ser ut att vara en superbra lösning, tack så mkt! Skyller väl på lite värmeslag … 😂

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.