Byggahus.se

Låssmed lade på 50% på material

1. P
    Medlem Nivå 6
    #320 går jag på

2. 1
    Medlem · Nivå 14
    Du kan inte jämföra olika produkter endast exakt samma artikel kan jämföras.
    Det finns andra artiklar som är billigare än Yale Doorman.
    Jag tror knappt Bauhaus tjänar något på försäljning till det priset och om det inte vore för deras lågprisgaranti där de sänker priset 12% om du hittar billigare någon annanstans så tror jag inte att de hade såld produkten för det priset.
    Om bauhaus skulle tvingas sälja varan 12% billigare enligt lågprisgarantin så hade de gjort förlust med flera hundra kronor per såld Yale Doorman.
    Jag tror inte bauhaus ens tjänar 100kr per såld yale doorman, jag begrundar min gissning efter min långa erfarenhet i branschen, de uppgifter som cirkulerar i branschen samt svar från ASSAs säljare.
    Bauhaus är tvingad att antingen sälja produkten till det låga priset eller ta bort produkten ur sortimentet.

3. S
    Renoverare Nivå 6
    Förstår när jag läser att jag var otydlig. Men låset jag köpte var Yale Doorman. Kan inte specifika modellen närmre än så, men det är uppkopplat till Verisure-appen så det kan ju inte vara nån helt omodern variant...

4. 1
    Medlem · Nivå 14
    Det priset du betalat är under inköpspris även grossisternas inköpspris enligt den information jag tidigare erhållit av Copiax.
    Du kanske fick köpa tidigare version som de eventuellt ville tömma ur lagret.
    Problemet med att lägga på lager är risken att den ersätts av en nyare modell/variant vilket kan göra tidigare modell nästan osäljbar.

Redigerat 7 nov 12:11
  5. 1
    Medlem · Nivå 14
    Fick du kvitto på köpet?

6. S
    Medlem Nivå 3
    Nu var ditt påstående att det inte spelar någon roll om låset köps separat .
    Separat köp av lås och separat köp av tjänsten montering innebär 2 st köpeavtal och 2 konsumentlagar.
    Om fel på låsfunktionen, vad ska TS reklamera ?
    Köp av tjänsten ( lås och montering ) regleras av KtjL eller/samt avtal . Bauhaus pris för lås och montering är 4500 kr
    vilket ger en relevant prisberäkning för tjänsten då TS inte hade förhandlat slutpriset . KtjL ger i denna situation
    ett mycket bättre förhandlingsläge för TS samt fortsättningsvis för ev reklamation. Även avtalsvillkorslagen kan ge bra hjälp vid 1 köp.
    Det är inte tillrådligt att för en funktion ingå flera avtal , skapar ofta onödiga problem.

• Laddar…
  7. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Jag har inte påstått något sådant. Jag ställde en fråga. ;)

• Laddar…
  8. S
    Medlem Nivå 3
    Både som fråga eller påstående blir svaret detsamma som du fick , vilket visar till att orsaken för fråga
    eller påstående är densamma varför ditt inlägg 337 saknar relevans.