55 278 läst ·
351 svar
55k läst
351 svar
Låssmed lade på 50% på material
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 671 inlägg
Nu ser det ju ut som att hantverkaren dessutom har tagit betalt för tjänsten (även om TS inte har svarat på frågan vad tjänsten kostade).P Putte 9497 skrev:
Man kan inte äta kakan två gånger. Antingen säljer man låset dyrt, inklusive montering. Eller så säljer man låset till marknadspris, och tar betalt för monteringen. (Detta alltså om man inte har kommit överens om något pris innan. Marknadspris är då inte synonymt med något listpris, utan vad det normalt kostar.)
PS. Till skillnad från elektriker och rörkrökare kan jag förstå låssmeder som inte vill montera Yale Doorman de inte sålt själva, dyrt. Låset är ju notoriskt struligt och det blir garanterat ett blame game mellan Yale och låssmeden den dagen ett kundköpt lås inte fungerar.
Värst vilka cirkeldiskussioner det blir här. Nu svarade ju 13th Marine på en fråga av generell karaktär (man pratar om "Tillverkaren, Ebay etc"), och då är ju allt korrekt beskrivet.T twoody skrev:
Ska vi hålla på så här så måste ju nån från kundsidan återigen svara på ditt inlägg ovan, att det inte får vara oskäligt högt,
och då kommer väl du återigen få skriva att det inte var det i just detta fallet, och så fortsätter det medan Limes går mot oändligheten. Gud vet hur många isbjörnar som måste dö bara pga elen som går åt för denna evighetslånga forumorm.
Varför skulle isbjörnar dö pågrund av användning av mycket elJ Jocke Best skrev:Värst vilka cirkeldiskussioner det blir här. Nu svarade ju 13th Marine på en fråga av generell karaktär (man pratar om "Tillverkaren, Ebay etc"), och då är ju allt korrekt beskrivet.
Ska vi hålla på så här så måste ju nån från kundsidan återigen svara på ditt inlägg ovan, att det inte får vara oskäligt högt,
och då kommer väl du återigen få skriva att det inte var det i just detta fallet, och så fortsätter det medan Limes går mot oändligheten. Gud vet hur många isbjörnar som måste dö bara pga elen som går åt för denna evighetslånga forumorm.
Jag förstår inte ens diskussionen?
1. Om priset är viktigt så frågar man innan man beställer
2. Om man trots att priset är viktigt inte vill fråga så googlar man på 30 sekunder fram att priserna är mellan 3195 kr och 5348 kr
Hade priset varit 10 000 kr kan jag förstå diskussionen men nu är ju priset rätt högt men ändå rimligt så jag förstår inte kritiken mot låssmeden.
/Krille
1. Om priset är viktigt så frågar man innan man beställer
2. Om man trots att priset är viktigt inte vill fråga så googlar man på 30 sekunder fram att priserna är mellan 3195 kr och 5348 kr
Hade priset varit 10 000 kr kan jag förstå diskussionen men nu är ju priset rätt högt men ändå rimligt så jag förstår inte kritiken mot låssmeden.
/Krille
Som kund är jag enbart intresserad av vad min leverantör har för pris till mig när jag köper något. Varför han har det priset eller vad han betalar när han köper de varor han säljer till mig angår överhuvudtaget inte mig.S SueCia skrev:
Absolut är det att föredra. Men att kalla det för svinigt när det inte är det.S Styrman_jansson skrev:
Om man då vill jämföra med att handla på bauhaus kanske man får köpa det där och betala mer för en hantverkare att göra jobbet med all rätta.
Du klipper och klistrar som Marjasin och det du efterfrågar hade du fått svar på om du inte klippt bort de delarna.Alfredo skrev:
Tillverkarens riktpris är att se som gängse pris vilket den nämnda instanserna hade kommit fram till.
Så sammanfattningsvis förväntar sig flertalet konsumenter följande:
*En hantverkare som scannar marknaden efter lägsta pris på varje enskild produkt. Åker omvägar för att hämta i det här fallet låsdetaljer. Naturligtvis utan ersättning.
*En hantverkare som står för garanti på ovan nämnda produkt med samma omväg både besök 2 och eventuellt 3 vid fel.
*Helst utan någon form av debitering för restid
*Gärna någon av marknadens skickligare hantverkare som dessutom gör det snabbt
*Och det viktigaste: så låg timdebitering som möjligt, människan är ju inte ens högskoleutbildad!
Som om inte det räcker ska denne hantverkare redovisa denna modell utan att kunden ställer frågor själv.
Lycka till!
*En hantverkare som scannar marknaden efter lägsta pris på varje enskild produkt. Åker omvägar för att hämta i det här fallet låsdetaljer. Naturligtvis utan ersättning.
*En hantverkare som står för garanti på ovan nämnda produkt med samma omväg både besök 2 och eventuellt 3 vid fel.
*Helst utan någon form av debitering för restid
*Gärna någon av marknadens skickligare hantverkare som dessutom gör det snabbt
*Och det viktigaste: så låg timdebitering som möjligt, människan är ju inte ens högskoleutbildad!
Som om inte det räcker ska denne hantverkare redovisa denna modell utan att kunden ställer frågor själv.
Lycka till!