E El-Löken66 skrev:
Nåja, det tar kanske lite längre tid än 1 minut, TS får bedöma vilken nivå det behövs på lösningen.

Ska TS ändå ha ut elektriker kan det ju vara bra med en fin långsiktig lösning som kanske kostar lite mer att fixa nu men mycket mer sen.
Att göra det petsäkert tar några minuter. Men ser det ut på det sättet på ett ställe så finns det säkert mer saker att åtgärda när man är på plats och det är inget minutjobb, det håller jag med om.

MathiasS MathiasS skrev:
Att det fungerar rent elektriskt är ju uppenbart. På alla andra sätt fungerar det inte.

Jag har långt över medel kunskaper kring el bland alla som inte är elektriker och skulle jag kunna tänka mig att ha detta i ett utrymme som bara jag utnyttjar? Ja kanske, en stund. Om det verkligen bara är jag som rör mig där.
Jag har fått lära mig drillen för att i vissa specifika fall arbeta i farlig närhet till 16 kV... blanktråd (grov 180 mm^2 koppar...)

Inget som jag är jättepigg men det går. Det finns andra tillfällen där man ska göra saker där en av kraven är att man inte har med någon halvmeter lång metallpinne.... sedan ska man helst inte vara 2.1 m lång heller - då är huvudet inne i farlig närhet...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.