É ÉlPon skrev:
Ok det lät ju inga vidare, en katt är ju och hoppar lite överallt. På ena så är det matbord framför och längre bort hans klätterträd.
Har för mig jag läste om 10kg så hade hoppats den på nåt sett blev okänsligare generellt.
Har inte så mycket med vikten att göra egentligen, det är hur högt katten befinner sig som är det som avgör. Men det är väl en generell uppskattning av storleken på husdjur
É ÉlPon skrev:
Ok det lät ju inga vidare, en katt är ju och hoppar lite överallt. På ena så är det matbord framför och längre bort hans klätterträd.
Har för mig jag läste om 10kg så hade hoppats den på nåt sätt blev okänsligare generellt.
Ja, därför är det viktigt att man placerar väldigt rätt om man har katt.

Det är inte vikten som är viktig egentligen, det är storleken på djuret och hur lågt den befinner sig. Vikten är nog mer för att man ska ha en uppfattning om storleken.

Hej! Jag har ett intressant fel jag skulle behöva hjälp med. Har en anläggning som är ansluten med 4g modem externt för att kommunicera med lc men också spn320 för sms. Behövde byta simkort och efter det braka helvetet lös. Har behövt avaktivera modemet för den uppfattar det som att jag skickar sms var 30e sekund (FULLSET) vilket var vad jag provade med efter att jag bytt simkort. Har provat att starta om, göra den helt spänningslös, ta ut simkort, avaktiver/aktivera men inget får den att sluta tro att jag skickar sms. Den agerar på inkommande sms så jag larmar på var 30sekund vilket är väldigt störande. Jag använder sms på och avlarmning för några användare så vill inte gärna ha den vägen avaktiverad. Nån som har tips och råd? Anläggningen är inte hemma så vissa eventuella frågor kan dröja med svar eftersom jag måste ta mig dit först men jag har full access som installatör. Inga problem före jag byte simkortet

• Gilla
S7200
  • Laddar…
Bytte du SIM-kort spänningslöst?

tippz tippz skrev:
Bytte du SIM-kort spänningslöst?
Dessvärre gjorde jag ju inte det

K KJ-JK skrev:
Dessvärre gjorde jag ju inte det
Då finns det nog risk att du tagit sönder modulen. Köp ny och byt ut skulle jag säga.

Ja det kan nog vara så. Den skickar sms så den kan kommunicera men klart den kan ha gått sönder. Hjälper inte göra den spänningslös i efterhand iallafall för det har jag provat

Behöver du en sms-modul när du kan använda appen och få pushnotiser istället?

Har använt den för av/pålarmning för vissa användare är i en sadelkammare i ett stall. Men får sätta en map där istället

• Gilla
tippz
  • Laddar…
Mitt modem ger felkod E90. Konstigt nog har jag ingen aning om vad det betyder. Har någon en bra ledtråd?

Skärmbild av modeminformation: Felkod E90, Modemstatus: Fel, Modem Connection: Ingen, Typmonterad: IntelliModem GSM, Linjestatus: DETEKTERAR.
Felmeddelande på modem, texten visar 'Fel: Upptaget svarstimeout' i röda bokstäver under rubriken 'Resultat'.

Dom lägger ju ner 2 och 3g näten. Dom kanske slog av din basstationen precis?

A andersda skrev:
Dom lägger ju ner 2 och 3g näten. Dom kanske slog av din basstationen precis?
Det var min första tanke, men enligt täckningskartor så är det fortfarande igång.

Dessutom försvann "felet" igår och nu fungerar det igen. Väldigt märkligt.

Intressant.
05/02/2025 08:19:11​
Modem fault restore​
-​
OK
04/02/2025 19:34:47​
Modem Fault​
-​
Fault: Busy Response Timeout

Jag har Netmore kontantkort och larmet finns i Mölndals Kommun.
Löste sig utan att jag gjorde något.

Har någon integrerat Nimly-lås och SPC? Vore ju käckt om man kunde "larma av" från låset.

F Fumble skrev:
Har någon integrerat Nimly-lås och SPC? Vore ju käckt om man kunde "larma av" från låset.
Inte än men jag har köpt grejer av Lundix så tanken är att jag ska få till månadskiftet mars/april när jag byter låset. Kan meddela så snart jag testat av det

• Gilla
Fumble
  • Laddar…
Hej,
Har sett i tråden att fler haft problem med Netmore.
Jag får nedanstående fel, har kollat saldot och det är OK. Modemet står redo och har hög signalstyrka. Det torde väl betyda att nätet inte är släckt iaf.

Någon med tips?

• Modemets samtalslogg med tid, typ av meddelanden och resultat, inklusive flera felmeddelanden som "Protokollfel" och "Åtkomst nekad".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.