B
Den ger ju 103 DB tänker jag

RilleRock
B Boan skrev:
Den ger ju 103 DB tänker jag
Vissa frekvenser tränger igenom bättre än andra.

B
RilleRock RilleRock skrev:
Blir bra.
Man kan även fördröja den yttre sirenen x antal sekunder vid larm så den inte hinner dra igång om man återställer inom tid x.

Bho/tr är sirensabotage.
nu är det dags, MEN, om jag förstått det rätt ska det gå bra att koppla in blixtljus på den som sitter ovanför BHO på centralenhten ,NC

fattar jag rätt om jag då ska dra från 12v ström, till COM, sen ut från NO till blixljus, och sen det till Strobe+, sen från STrobe - dras det till 0v på centralkortet?

B
eller är den redan strömsatt så com är + ? men så är det väl inte? a

B
B Boan skrev:
nu är det dags, MEN, om jag förstått det rätt ska det gå bra att koppla in blixtljus på den som sitter ovanför BHO på centralenhten ,NC

fattar jag rätt om jag då ska dra från 12v ström, till COM, sen ut från NO till blixljus, och sen det till Strobe+, sen från STrobe - dras det till 0v på centralkortet?
fick igång den, MEN, jösses vad den lät lite... den gamla fyrkantiga SIR 200 som sitter inne låter ju mycket mer. väldigt skumt...

B
Hehe.... volymen åt fel håll. Sen lät det! Kör en mer irriterande signal. :) vi-vi-vi-vi

B
egentligen ville jag ju ha en SIR500 men det var så oklart vid inkopplingen hur den skulle orka. MEN men,

RilleRock
B Boan skrev:
egentligen ville jag ju ha en SIR500 men det var så oklart vid inkopplingen hur den skulle orka. MEN men,
Aldrig några problem med SIR 500, TL30X/L eller liknande sålänge CA bara underhållsladdar batteriet.

B
Precis. Har förstått det men Siemens själva sa inte så när det begav sig...suck. Men nåja. Nu sitter en vanlig där. ;)

Hej!

Har startat upp det nya larmet utan att montera det ännu. Av någon anledning så lyckas jag inte få det att ansluta till SPC Connect. Jag kan logga in lokalt via webläsare, DNS ser ok ut, testat att återställa krypteringsnyckeln men inget funkar. Har även sett något förslag om att återställa från SPC Connect, men jag har ju inte ens lyckats att knyta larmet till mitt SPC-konto...

RilleRock
S Smatte skrev:
Hej!

Har startat upp det nya larmet utan att montera det ännu. Av någon anledning så lyckas jag inte få det att ansluta till SPC Connect. Jag kan logga in lokalt via webläsare, DNS ser ok ut, testat att återställa krypteringsnyckeln men inget funkar. Har även sett något förslag om att återställa från SPC Connect, men jag har ju inte ens lyckats att knyta larmet till mitt SPC-konto...
Vad säger FlexC loggen?
Via webgränssnittet status>FlexC

Vilken fw har du på ca?

Vad säger FlexC loggen?
Via webgränssnittet status>FlexC

Vilken fw har du på ca?
FW 3.8.5

Logg:
02/01/18 12:21:43: FlexC anslutningsetablering FEL
02/01/18 12:21:33: TCP anslutning OK
02/01/18 12:21:32: TCP anslutning timeout
02/01/18 12:21:31: Händelseöverföringsförsök misslyckades [Händelse ID=7000, "SYSTEMSTART"]
02/01/18 12:21:31: FlexC anslutningsetablering FEL
02/01/18 12:21:21: TCP anslutning OK
02/01/18 12:21:21: DNS IP adress Ok
02/01/18 12:21:20: Händelseöverföringsförsök misslyckades [Händelse ID=7000, "SYSTEMSTART"]
02/01/18 12:21:20: DNS IP adress Fel

RilleRock
S Smatte skrev:
FW 3.8.5

Logg:
02/01/18 12:21:43: FlexC anslutningsetablering FEL
02/01/18 12:21:33: TCP anslutning OK
02/01/18 12:21:32: TCP anslutning timeout
02/01/18 12:21:31: Händelseöverföringsförsök misslyckades [Händelse ID=7000, "SYSTEMSTART"]
02/01/18 12:21:31: FlexC anslutningsetablering FEL
02/01/18 12:21:21: TCP anslutning OK
02/01/18 12:21:21: DNS IP adress Ok
02/01/18 12:21:20: Händelseöverföringsförsök misslyckades [Händelse ID=7000, "SYSTEMSTART"]
02/01/18 12:21:20: DNS IP adress Fel
Pm ditt regid så skall ja återställa krypteringsnyckeln i SPC connect.

Pm ditt regid så skall ja återställa krypteringsnyckeln i SPC connect.
Nu har det hoppat igång! Stort tack för hjälpen!

• Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Hej! Efter att ha tittat i den här tråden ett bra tag beställde jag precis ett SPC-paket (https://www.computersalg.se/i/1416620/vanderbilt-alarmkit-spc-traadl) som jag tyckte verkade prisvärt. Samma paket verkar säljas av flera danska sidor men det är otydligt specat vad det innehåller. Som jag tolkar det är det centralenhet SPC4320, manöverpanel K421, GPRS-modul SPCN320 och en SiWay-mottagare jag inte lyckats identifiera (kanske SPCW110). De trådlösa delarna har jag inget egentligt behöv av men det går säkert att klämma in någonstans.

Tanken är att ersätta ett befintligt trådat larm med sirener (inom- och utomhus), rökdetektorer (FWD105A), PIR-detektorer EV125 och magnetkontakter DC102 som i dagsläget är kopplade till en RB408 centralenhet. Jag har försökt läsa mig till om det är möjligt att ersätta allt rakt av men det känns verkligen som en djungel. Jag tänker att det löser sig vid själva installationen men jag återkommer säkert med fler frågor

Min fråga just nu gäller GPRS-modulen. Jag har Tele2 och såg att det går att få ett gratis data-kort som använder samma pott som ”huvudabonnemanget” men som inte går att ringa/skicka SMS med. Skulle detta gå att använda i GPRS-modulen? Om inte har ni några tips på lämpligt kontantkort/abonnemang? Det har säkerligen diskuterats tidigare i tråden men jag tycker det är svårt att söka.

P.S. Jag har hängt ett bra tag här på Byggahus (sedan vi köpte vårt hus för snart två år sen) men detta blev visst mitt första inlägg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.