2 749 läst ·
67 svar
3k läst
67 svar
Larmdjungeln - Garda, Verisure eller Ajax!?
Ajax touchpanel går alldeles utmärkt att bara köra på batterier. Däremot så har jag precis pillat med att ordna 12 V-anslutning till den eftersom det har vissa fördelar.slacker skrev:
Den var ju klart snyggare än dem bilden jag hittade - Nackdel på många touchpaneler från både Garda och Ajax samt Visonic är att dem behöver en nätansluning, dvs kabel. Gillar tanken att bara ha en liten kodpanel om det behovet uppstår. En flashing skärm med lite extra funktioner anser jag lite sådär överflödigt.
Det åkte just iväg en beställning på ett Ajax från Secureus.se - 12710kr för en komplett lösning. Panel, Centralenhet, siren, 2 brand, 3 deccare varav 2 med kamera samt 3 dörrbrytare. Eventuella kompletteringar får ske senare. Och ja - vi har ett ganska litet hus.
Jag tog Safelands förbetalda SIM-kort som skall hålla i 10 år. Om sedan 500 MB räcker i 10 år kan jag inte uttala mig om. Normalt så använder centralenheten det lokala nätverket.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 381 inlägg
Brukar säga att det är skillnaden på en frågelåda och ett forum. Vill man ha enbart svar på sin fråga och styra diskussionen får man oftast betala för det. På ett forum bestämmer reglerna på sin höjd vart diskussionen tar vägen, TS äger inte frågan.Farstatjej90 skrev:
När TS är så tydlig med vad ämnet är tycker jag det är dumt att hålla på. Men man får ju vara dum.Tomtom79 skrev:
Vår tanke är att Yale Doorman tar hand om den saken så man förhoppningsvis slipper ens plocka fram något ur fickan.A Alikzus skrev:
Känner mig som en packåsna för det mesta när man når ytterdörren och så skall man gräva efter nycklar följt av larmbricka/kod, kaos!!
Redigerat:
Men framsteg!
Bauhaus, liksom många andra kör kampanj på Doorman L3S - Såg att tex Kjell & Company och någon fler körde samma dagarna innan Bauhaus ändrade sitt pris. Hade lite för mycket jobb och annat stök för att hinna köra mot prisgaranti och när jag väl kollade igen så var det kört.
Hade en 250kr kupong som var på väg att löpa ut på BH så passade på ändå - Nu sitter det där!
Inget är enkelt - Gammal dörr så hammare, stämjärn och en del svordomar.
Yale borde helt klart se över sina manualer. Totalt värdelösa…
Bauhaus, liksom många andra kör kampanj på Doorman L3S - Såg att tex Kjell & Company och någon fler körde samma dagarna innan Bauhaus ändrade sitt pris. Hade lite för mycket jobb och annat stök för att hinna köra mot prisgaranti och när jag väl kollade igen så var det kört.
Hade en 250kr kupong som var på väg att löpa ut på BH så passade på ändå - Nu sitter det där!
Inget är enkelt - Gammal dörr så hammare, stämjärn och en del svordomar.
Yale borde helt klart se över sina manualer. Totalt värdelösa…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden