slacker slacker skrev:
Den var ju klart snyggare än dem bilden jag hittade - Nackdel på många touchpaneler från både Garda och Ajax samt Visonic är att dem behöver en nätansluning, dvs kabel. Gillar tanken att bara ha en liten kodpanel om det behovet uppstår. En flashing skärm med lite extra funktioner anser jag lite sådär överflödigt.

Det åkte just iväg en beställning på ett Ajax från Secureus.se - 12710kr för en komplett lösning. Panel, Centralenhet, siren, 2 brand, 3 deccare varav 2 med kamera samt 3 dörrbrytare. Eventuella kompletteringar får ske senare. Och ja - vi har ett ganska litet hus.
Ajax touchpanel går alldeles utmärkt att bara köra på batterier. Däremot så har jag precis pillat med att ordna 12 V-anslutning till den eftersom det har vissa fördelar. :P Vi valde touchpanelen enbart för att man då kan använda smartphone som nyckel.

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag köpte ett förbetalt simkort för ca 500kr till vårt larm, skulle vara giltigt i fem år. Förvisso bara 2/3G så det lär väl dö snart.
Ajax tar inget för appen just nu iaf.
Jag tog Safelands förbetalda SIM-kort som skall hålla i 10 år. Om sedan 500 MB räcker i 10 år kan jag inte uttala mig om. Normalt så använder centralenheten det lokala nätverket.

A Alikzus skrev:
Jag tog Safelands förbetalda SIM-kort som skall hålla i 10 år. Om sedan 500 MB räcker i 10 år kan jag inte uttala mig om. Normalt så använder centralenheten det lokala nätverket.
Jag tog bara deras som skulle hålla 5år 🙂

Farstatjej90
Hannuse Hannuse skrev:
Så länge man håller god ton och har positiv och hjälpsam inställning
Det beror nog på om du frågar den som svarar eller TS vilken uppfattning man har om det..

• Haha
maria01
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det beror nog på om du frågar den som svarar eller TS vilken uppfattning man har om det..
Brukar säga att det är skillnaden på en frågelåda och ett forum. Vill man ha enbart svar på sin fråga och styra diskussionen får man oftast betala för det. På ett forum bestämmer reglerna på sin höjd vart diskussionen tar vägen, TS äger inte frågan.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Brukar säga att det är skillnaden på en frågelåda och ett forum. Vill man ha enbart svar på sin fråga och styra diskussionen får man oftast betala för det. På ett forum bestämmer reglerna på sin höjd vart diskussionen tar vägen, TS äger inte frågan.
När TS är så tydlig med vad ämnet är tycker jag det är dumt att hålla på. Men man får ju vara dum.

• Gilla
Solhemsgatan
  • Laddar…
A Alikzus skrev:
Ajax touchpanel går alldeles utmärkt att bara köra på batterier. Däremot så har jag precis pillat med att ordna 12 V-anslutning till den eftersom det har vissa fördelar. :P Vi valde touchpanelen enbart för att man då kan använda smartphone som nyckel.
Vår tanke är att Yale Doorman tar hand om den saken så man förhoppningsvis slipper ens plocka fram något ur fickan.

Känner mig som en packåsna för det mesta när man når ytterdörren och så skall man gräva efter nycklar följt av larmbricka/kod, kaos!!

Redigerat:
Men framsteg!
Bauhaus, liksom många andra kör kampanj på Doorman L3S - Såg att tex Kjell & Company och någon fler körde samma dagarna innan Bauhaus ändrade sitt pris. Hade lite för mycket jobb och annat stök för att hinna köra mot prisgaranti och när jag väl kollade igen så var det kört.
Hade en 250kr kupong som var på väg att löpa ut på BH så passade på ändå - Nu sitter det där!

Inget är enkelt - Gammal dörr så hammare, stämjärn och en del svordomar.

Yale borde helt klart se över sina manualer. Totalt värdelösa…

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.