1 670 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Larmcentral med tvåvägs övervakning via nätet ?
Hej, kommer Telia om en månad och kopplar in fiber i huset. Någon som vet larmcentral med väktarutryckning som erbjuder övervakad (pingning) koppling via nätet ? Har ett gammalt larm som iofs funkar bra, men det är lätt att klippa kabeln i teleskåpet och så är jag rökt. Skulle vilja ha tips på;
i) larmcentral i Stockholmsområdet, vad betalar ni för detta ?
ii) enklare villalarm som kan kopplas via IP/fibern med tvåvägs/pingning -
BRA forum! Mycket matnyttigt här

i) larmcentral i Stockholmsområdet, vad betalar ni för detta ?
ii) enklare villalarm som kan kopplas via IP/fibern med tvåvägs/pingning -
BRA forum! Mycket matnyttigt här
Har svårt att tänka mig något larmbord som inte har den tjänsten, kommer du upp i larmklass är det ett absolut krav..
Ingen aning om vad som finns i Stockholm, men vad har den geografiska platsen för betydelse?
De jag har använt mig av är Securitas, Niscahya Stanley och Lövestad. Den senare är ganska populär hos privatpersoner, vi har den dessutom på jobbet..
googla oberoende larmcentral så har du en massa att ringa/maila till.
//Jimmy
Ingen aning om vad som finns i Stockholm, men vad har den geografiska platsen för betydelse?
De jag har använt mig av är Securitas, Niscahya Stanley och Lövestad. Den senare är ganska populär hos privatpersoner, vi har den dessutom på jobbet..
googla oberoende larmcentral så har du en massa att ringa/maila till.
//Jimmy
Allt beror ju på hur täta ping du vill ha. Ju tätare desto dyrare och ev måste de gå via ngn annan firma, tex multicom
http://www.multicomsecurity.se
Men normalt kommer man långt med en kombination av fast lina, gsm och/eller fiber.
http://www.multicomsecurity.se
Men normalt kommer man långt med en kombination av fast lina, gsm och/eller fiber.
Kollade med Bevakningstjänst och de har den tjänsten, jag kör med dem idag då kostar det 250 per månad inkl nyckel och fria ryck. Vill ha 45 kr extra för pinget. Lite dyrt eller ?
Sedan undrar jag vilket larm jag skall köpa, idag TL Detect med allt trådlöst, utomhussiren, ir dekkare och röklarm. Alla förslag med ip larmsändare mottages tacksamt.
/Olof
Sedan undrar jag vilket larm jag skall köpa, idag TL Detect med allt trådlöst, utomhussiren, ir dekkare och röklarm. Alla förslag med ip larmsändare mottages tacksamt.
/Olof
Hur ofta kontrollerar de linan?
Vill föresten minnas att när jag skulle ansluta till Bevakningstjänst så fick jag inte det, eftersom jag installerat larmet själv.
"Installationen till oss ska ske av en godkänd larminstallatör."
Visonic Powermaster eller Agility 3 är två larm som är populära.
Vill föresten minnas att när jag skulle ansluta till Bevakningstjänst så fick jag inte det, eftersom jag installerat larmet själv.
"Installationen till oss ska ske av en godkänd larminstallatör."
Visonic Powermaster eller Agility 3 är två larm som är populära.
Redigerat:
Om du köper ett eget larm och installerar själv, så kan du koppla upp dig mot Securitas callcenter (obs! ej Securitas Direct) för ca 80 kr/månad. Då får du pröjsa ca 1000 kr per utryckning.
Du bör räkna på om du verkligen vill ha fria utryckningar eller inte. Ett snabbt överslag ger att du behöver ha inbrott minst 2 ggr per år eller fler för att det ska löna sig med fria utryckningar.
Du bör räkna på om du verkligen vill ha fria utryckningar eller inte. Ett snabbt överslag ger att du behöver ha inbrott minst 2 ggr per år eller fler för att det ska löna sig med fria utryckningar.
Tack för alla bra tips, skall börja med att kolla nytt larmsystem med IP-länk, och sedan får det bli någon larmfirma som installerar. Bevakningstjänst som jag har idag tillåter inga hempulare. Vad skall jag räkna med för kostnad per månad inkl nyckelförvaring och IP övervakning/tvåvägs exklusive utryckningar ? fundrerar på att droppa dessa och bara köpa övervakningen.
Klicka här för att svara