Jag har gjort det men larmet kommer tillbaka. Här är lite mer bilder
Tack löser den sig tror du om jag rensar filtret
Kanske, HP/MS är ett kombinerat larm ( högtryck och motorskydd)
Man kan kolla temperaturen på Fram och retur när kompressorn är igång, är skillnaden stor så kan det absolut vara filtret som behöver rengöras.
Har man 4-8 graders skillnad så är det sannolikt något annat som är problemet.
Man kan kolla temperaturen på Fram och retur när kompressorn är igång, är skillnaden stor så kan det absolut vara filtret som behöver rengöras.
Har man 4-8 graders skillnad så är det sannolikt något annat som är problemet.
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
För 10 år sen hade jag vvm 240 inne och fighter 2010 ute.
HP och även MS larm gick hyfsat ofta, mest HP larm.
Löste det genom att starta om/stänga av pannan, löste problemet i 1-3 månader.
Hade röris här som inte hittade några problem.
Dock efter 3 år så skar F2010, och fick köpa en ny utedel som blev F2030.
Verkar dock inte lösa problemet hos dig, var mest info.
HP och även MS larm gick hyfsat ofta, mest HP larm.
Löste det genom att starta om/stänga av pannan, löste problemet i 1-3 månader.
Hade röris här som inte hittade några problem.
Dock efter 3 år så skar F2010, och fick köpa en ny utedel som blev F2030.
Verkar dock inte lösa problemet hos dig, var mest info.
Så där såg filtret ut jag rengjorde och satte den tillbaka och starta nu jag får fram samma felT tobbetk skrev:
Vilka bilder menar du?
Här är bilder efter jag rengjorde och starta om.
Här är bilder efter jag rengjorde och starta om.
Så det är den som är kanske problemet?


















