Jag är i färd med att ta bort ölandsstenen och en rabatt för att lägga nya plattor. Senare skall jag även byta befintliga plattor/markstenar på uppfarten. Jag vill behålla linjen som uppfarten och rabatten utgör mot asfalten. Tyvärr så blir där ett glipa på 100-150mm jag måste fylla ut när ölandsstenen plockas bort. Tror ni denna glipa kan fyllas med asfaltslagare? Eller är det för stort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kallasfalt finns väl att köpa som skulle kunna funka där.. Blir ju inte så himla hårt kanske, men kör du med padda som ovanstående skribent säger så lär du nog få ett bättre resultat. Blir ju dock betydligt svartare än den befintliga asfalten, till att börja med iaf..
Och är det bara en sån där liten plätt du ska fixa så är det nog enklast om du bara ber om att få ta en spade asfalt, som du sen själv lägger på plats och plattar till.LsaiboT skrev:
Det där lilla skulle gå utmärkt att platta till med en "jungfru", blir precis lika bra som med en liten vibroplatta.
Visa bilaga 214254
Redigerat:
Lappade en kvadratmeter så. Först några cm 0-18. Byggde egen jungfru med lite spillvirke. Stånkade runt, blev stenhårt. Fick fyllt min skottkärra med asfalt när de var i närheten. Hällde i, skyfflade ut, stånkade platt. Gränsen mot befintlig asfalt med nåt slags takpapp-primer. Blev över förväntan, även nu ett år senare.
Klicka här för att svara