I ett inskrivningsärende skickade jag originalhandlingar om överlåtelse m.m. till Lantmäteriet som REK-brev, vilket dom rekommenderar på sin blankett.
Blev väldigt förvånad när handlingarna sedan returnerades som vanlig brev - B-post dessutom!
Detta är tydligen standard. Men är det rimligt? Borde det inte gå att mot avgift få sina värdehandlingar återsända som REK?
Nu blev dessutom denna inskrivning avvisad och hade inte brevet kommit fram hade jag ju haft ett väldigt stort problem.