Håller på att renovera det gamla hobbyrummet i källaren och ska nu sätta innertak.
Då undrar jag, finns det nån praxis på hur det ska sitta?
Eller sätter man det som man tycker blir snyggast själv?

Har tänkt att köpa detta taket på byggmax så slipper man måla/spackla mm:
http://www.byggmax.se/skivmaterial/innertak/innertak-vit-p1026

Här är en ritning på rummet som är renoverat. Ska man lägga det enligt alt 1 eller alt 2?
Untitled.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Personligen känner jag att alt 1 är bäst. Då ligger det med längdriktningen på huset.
 
Ingen som har nån tanke/ide om detta?
 
Hur ligger golvet?
Ljusinsläpp?
Hur ser det ut i rummen bredvid?
 
Kommer komma in en heltäckningsmatta i detta rum så finns inget golv att ta hänsyn till.
Finns ett litet källarfönster uppe till höger om du kikar på planritningen, där det står s1-100.

Inga andra rum är renoverade nere än. Detta är det första.
Kommer renovera rummet intill lite senare.
 
Själv gillar jag när golv och tak ligger på samma håll.
Så ta ett varv o fundera på hur dom andra rummet ska renoveras.
Sen hade nog, som du skriver, alt 1 blivit bäst. Men hur blir det om golv o tak blir på det hållet i "Hobby"?
 
Hobby kan ju anpassas efter resterande då inget är gjort där ännu.
Jag kommer köra på alt 1 så blir det nog bra. ;)
Tackar för svar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.