Ja Polarpumpen är inte bra de heller. Ska man vara dundersäker ska man köpa från någon lokal installatör som ombesörjer allt från hårdvaran och installation. Dock får man räkna med ett påslag om 20% för detta upplägg.

När min Nibe gick sönder och täcktes av arctics försäkring så "dög" inte den firma som hade sålt och installerat min luft/vattenpump utan jag fick kontakta ett auktoriserat serviceombud (zero-energi i mitt fall).

@
D D_Anders skrev:
När min Nibe gick sönder och täcktes av arctics försäkring så "dög" inte den firma som hade sålt och installerat min luft/vattenpump utan jag fick kontakta ett auktoriserat serviceombud (zero-energi i mitt fall).
Är du nöjd med försäkringen? Funderar på det som en lösning.

I mitt fall så ingick det försäkring i 6 år som täcker det som hemförsäkringen inte täcker (inkl självrisk) Fungerade helt utan problem för min del, 0 kr för reparationen.

Vill man kan man förlänga försäkringen efter den tar slut. Jag kommer inte ihåg hur villkoren ser ut, men jag _tror_ den täcker mycket/allt och i så fall är premien ganska hög och ökar väl med åldern.

• Gilla
funandcute69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.