H hakan_o skrev:
fasta inkomster (både bakåt och framåt) högre än en ev. annan tillgång som väldigt snabbt kan tappa i värde eller försvinna helt.
Fasta inkomster kan försvinna omgående utan att den drabbade är medskyldig, vilket sällan gäller för olika typer av tillgångar.

Alfredo Alfredo skrev:
Fasta inkomster kan försvinna omgående utan att den drabbade är medskyldig, vilket sällan gäller för olika typer av tillgångar.
Om bankerna skulle ha den inställningen hade det inte varit många som blivit beviljade bolån...

X xxx.maws skrev:
Jag föll på att jag nyligen bytt jobb och bara är provanställd. 17år trygg tillsvidareanställning bakom mig och värdepapper på 2,5 miljoner trodde jag ändå att jag satt säkert. Men så fel man kan ha.
Nej det var ingen plan att köpa hus, men nu dök chansen upp, men den raserades lika snabbt.
Det där borde du kolla med ngn mer bank.

Min son sålde och köpte lägenhet samtidigt som han bytte jobb. Detta var 4 år efter examen, han hade sparat en del under de åren, men inte haft tid att bygga upp något jättekapital. Han fick en provanställning på nya jobbet. Bankmannen frågade bara om det var meningen att han skulle bli tillsvidareanställd, så var det OK. Det var Danske bank.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.