20131102-115415.jpg

Vad har jag för lamputtag och vars kan jag köpa fler? Eljo som gjort dom men jag skulle behöva byta några och vill inte sätta dit dom vanliga fula då dessa var mycket smidiga och bra.

Ser ut som en kopplingsdosa med dragavl. Eller?

20131102-115408.jpg

Nej, det är ett uttag.

Synd att detta problem dök upp NU och inte för 2 år sedan, slängde några sådan lamputtag när jag släkte ner firman 2011. Lamputtaget är från -70 - 80t talet, en gissning är att dessa inte finns att köpa i handeln i dag, om inte du hittar en gammal el-kille med stort garage.

En gammal model som inte finns längre (tro den slutade tillverkas i början på 80-talet)
fanns både som o-jordad & jordad model.

Nån som vet modell namn? Enklare googla då kanske.

De där propparna tillverkas inte längre och är i stort sett omöjliga att få tag på, ska till rejäl bonntur om man hittar någon på loppis eller på nån gammal firma där inget kastats. Byt uttaget till ett nytt om du saknar propp.

Jag har nog kvar på lager. Jordat eller ojordat?

20131102-212642.jpg

Ojordat så vitt jag förstår. Men visst är det felkopplat? Gjort för kronkoppling?

Kollar på firman i morgon och återkommer....

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Jag hittade åtta stycken uttag (ett var eventuellt begagnat) och ett tiotal stickproppar. Hur många behöver du?

D Dodger skrev:
Jag hittade åtta stycken uttag (ett var eventuellt begagnat) och ett tiotal stickproppar. Hur många behöver du?
Hejsan!
Jag skapade ett konto bara för att kunna svara på denna 9år gamla tråd, och naivt hoppas på att det fortfarande finns sådana stickproppar ute i djungeln att få tag på.
Är på jakt!

Tacksam för svar :)
/Anna

A AnnaWol skrev:
Hejsan!
Jag skapade ett konto bara för att kunna svara på denna 9år gamla tråd, och naivt hoppas på att det fortfarande finns sådana stickproppar ute i djungeln att få tag på.
Är på jakt!

Tacksam för svar :)
/Anna
PM!

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.