Hej,

Någon som vet var man kan hitta billiga lamputtag (tak)?
Fins det lamputtag att köpa från tex tyskland och vad heter då lamputtag på tyska?

mvh
henrik

Tja, vad är billigt? Jag tycker Hornbach har bra priser på det mesta inom el (och även VVS). Om du går in i en butik här i Sverige så heter de "lamputtag," men jag har noterat att deras system fortfarande är på tyska, så om du frågar så kan de säkert översätta. :)

Vad ska du tjäna på ett lamputtag för att du ska orka beställa från Tyskland? ta en cykeltur i stället för att starta bilen en gång så har du tjänat mer än skillnaden på flera lamputtag!

Det är ju som allt annat en fråga om skalan. Han kanske behöver 1200 nya lamputtag? :)

Jag behöver ca 25 -30 uttag gissar jag och billigaste uttaget jag hittat ligger kring 66 kronor. Visst det handlar inte om jättebelopp. Har för övrigt beställt en massa kontakter, brytare och dimmers från tyskland och priset är ca 50% av vad samma produkter kostar här i Sverige.
Hade en liten förhoppning om att kunna tjäna en tusenlapp på att köpa uttagen från tyskland.

//nilhen

elbutik.se har en variant som jag har för mig kostar ca. 30 kr.

Hur värt är det att tjäna en tjuga / uttag? Om de betyder att du skickar pengarna till tyskland?

Köp av en lokal handlare, så tjänar du på de i längden (skapar arbetstillfällen lokalt, kommunen/staten får in skatt osv osv)

hempularen skrev:
elbutik.se har en variant som jag har för mig kostar ca. 30 kr.
Finns uttag som kostar 19kr också. Eller kanske tom 9,9kr

Eller jag vet.. åt ut till en soptipp så kan ni säkert hitta uttag gratis!!! wheeee....

Mikael_L
Nu råkar det vara så att jag faktiskt har frågat elbutik om just de uttagen när jag själv ändå handlade annat där. Han påstod då att det relativt lägre priset på uttagen berodde på att det var en nystartad svensk tillverkning (nånstans i Småland), de verkar vilja komma in på marknaden.

Så om vi nu skall köra den där diskussionen om att stödja svenska företag osv...

Huruvida de är bra eller inte vågar jag inte ha ngn. uppfattniong om, svårt att se kvalitetsskillnad på en sådan produkt.

Om det sedan verkligen är "made in Sweden" vågar jag inte ha ngn. uppfattning om.

Vilket uttag är de? Nystartad svensk tillverkning? Låter ju intressant..

Malmbergs, men jag tycker nog att de borde skippa eller åtminstonner minimera den stora texten "max 15kg" som står på uttaget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.