1 686 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Lamputtag sladdmontage
Antagligen en rätt dum fråga men men...:blushing:
Är tanken med ett lamputtag för sladdmontage likt denna att lampan hänger i sladden?
http://www.elot.se/product.html?product_id=9073
Letar nämligen efter något sådant för en lätt lampa som hänger i en fönsterkarm. Finns andra (snyggare) alternativ?
Är tanken med ett lamputtag för sladdmontage likt denna att lampan hänger i sladden?
http://www.elot.se/product.html?product_id=9073
Letar nämligen efter något sådant för en lätt lampa som hänger i en fönsterkarm. Finns andra (snyggare) alternativ?
Moderator
· Stockholm
· 57 895 inlägg
Nej tanken är att kunna ha ett lamputag utan att det finns en dosa. Dvs där bara ett elrör kommer ut genom taket. Du skall fortfarande ha en krok eller annat att hänga upp lampan i.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
En sån där har jag aldrig sett förrut. Vad är vitsen?
Ja nu ser jag vad det är!
Trodde skruvhålen på sidorna var för infästning i taket och någon sorts förstärkning gick tvärs igenom mellan skruvhålen.
Ok, så jag kan inte hänga i kontakten? Jag vet att det här funnits uttag som man kunde hänga lampan i direkt men de finns tydligen inte längre, eller? Har någon något annat tips? Lampan ska alltså hänga i fönstersmygen (någon decimeter djup). Så jag har egentligen inte plats med någon kåpa för att dölja krokar och uttag. Eller har någon sett en pyttevariant?
Trodde skruvhålen på sidorna var för infästning i taket och någon sorts förstärkning gick tvärs igenom mellan skruvhålen.
Ok, så jag kan inte hänga i kontakten? Jag vet att det här funnits uttag som man kunde hänga lampan i direkt men de finns tydligen inte längre, eller? Har någon något annat tips? Lampan ska alltså hänga i fönstersmygen (någon decimeter djup). Så jag har egentligen inte plats med någon kåpa för att dölja krokar och uttag. Eller har någon sett en pyttevariant?
Moderator
· Stockholm
· 57 895 inlägg
Klart du KAN hänga lampan i uttaget om den inte är så tung att kontakten går isär. Men den är inte avsedd för det. Det är dock en kontakt med dragavlastning, så det blir troligen inte farligt att hänga en armatur i kontakten.
Klicka här för att svara