Hej. Har en längre tid haft problem med att lamporna ovan diskbänken slocknar, och tänds igen efter en stund, men har inte riktigt orkat ta tag i det. Tänkte ge det ett försök nu.
Personligen misstänker jag att det sitter nån form av överhettningsskydd i trafon som löser ut, och sen tänder igen när det slocknar..
Hur som helst. Har en Dimmer, Elko 315GLE. En trafo från Vossloh Schwabe 35-105w. Osäker på stifthalogenen, men tror det är 20w/st, och 8st.
Är det så enkelt att det är för starka lampor, 8x20 blir ju 160w, och trafon ger max 105w?
Frågar lika mycket som jag spekulerar själv känner jag, lämnar resten åt er.
Tacksam för svar..