3 fullt utvecklade och en bara till hälften utslagen "blomma" men starkt på gång :)

• Gilla
HEM2121
  • Laddar…
HEM2121 skrev:
3,5? Hur ser dom ut :cool:
Min gissning är att tre ser rätt normala ut och den halva så här:

Toker-Snovit-Sju-Dvargarna-23683.gif

• Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
Du ska nog inte riva bort plattorna med kofot men givetvis så går det bra att byta med lite finess, sååååå jäkla känslig är inte duken. Det där är ju dessutom helt nygjort.

Skulle inte gå med på något annat än att de fixar det efter att ha sett bilderna (även om det syns mindre i verkligheten)

Hade också försökt då det omgjort i första hand. Det ser inte alls bra ut, på foto i alla fall. Men precis som du själv nämner, så är det _möjligt_ att det är orimligt att begära att få det omgjort. Då det är ett kosmetiskt fel som kostar firman en hel del pengar att göra om.
Och jag hade i så fall krävt att både pengar för kakel och arbete för de 3 aktuella väggarna utgår från slutfakturan.
Hade själv aldrig betalat fullpris för ett arbete som delvis är utfört felaktigt.

En uppdatering!

Det visar sig att pilen på plattorna inte går att lita på. Har 4 plattor framför mig där man tydligt ser hur de ska sitta. Det stämmer dock inte med pilen. Så att följa den hade inte heller blivit rätt!

Entreprenören byter ett antal av de plattor som sitter fel. Tillsammans har vi idag markerat de som behöver bytas.

• Gilla
osiris
  • Laddar…
H
Mainstream skrev:
En uppdatering!

Det visar sig att pilen på plattorna inte går att lita på. Har 4 plattor framför mig där man tydligt ser hur de ska sitta. Det stämmer dock inte med pilen. Så att följa den hade inte heller blivit rätt!

Entreprenören byter ett antal av de plattor som sitter fel. Tillsammans har vi idag markerat de som behöver bytas.
Är på det sättet med pilarna så tycker jag att kakelsättaren som har köpt kaklet skall prata med de som har sålt kaklet, måste vara en reklamation som de skall stå för.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.