11 350 läst ·
66 svar
11k läst
66 svar
Lämpligt prisavdrag för kosmetisk miss
Du ska nog inte riva bort plattorna med kofot men givetvis så går det bra att byta med lite finess, sååååå jäkla känslig är inte duken. Det där är ju dessutom helt nygjort.
Hade också försökt då det omgjort i första hand. Det ser inte alls bra ut, på foto i alla fall. Men precis som du själv nämner, så är det _möjligt_ att det är orimligt att begära att få det omgjort. Då det är ett kosmetiskt fel som kostar firman en hel del pengar att göra om.
Och jag hade i så fall krävt att både pengar för kakel och arbete för de 3 aktuella väggarna utgår från slutfakturan.
Hade själv aldrig betalat fullpris för ett arbete som delvis är utfört felaktigt.
Och jag hade i så fall krävt att både pengar för kakel och arbete för de 3 aktuella väggarna utgår från slutfakturan.
Hade själv aldrig betalat fullpris för ett arbete som delvis är utfört felaktigt.
En uppdatering!
Det visar sig att pilen på plattorna inte går att lita på. Har 4 plattor framför mig där man tydligt ser hur de ska sitta. Det stämmer dock inte med pilen. Så att följa den hade inte heller blivit rätt!
Entreprenören byter ett antal av de plattor som sitter fel. Tillsammans har vi idag markerat de som behöver bytas.
Det visar sig att pilen på plattorna inte går att lita på. Har 4 plattor framför mig där man tydligt ser hur de ska sitta. Det stämmer dock inte med pilen. Så att följa den hade inte heller blivit rätt!
Entreprenören byter ett antal av de plattor som sitter fel. Tillsammans har vi idag markerat de som behöver bytas.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 572 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 572 inlägg
Är på det sättet med pilarna så tycker jag att kakelsättaren som har köpt kaklet skall prata med de som har sålt kaklet, måste vara en reklamation som de skall stå för.Mainstream skrev:En uppdatering!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Köksskåp framför eldosa, byggfel eller bara olämpligt?
Kök -
Vad är ett lämpligt avfettningsmedel för ett lackat golv?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hjälp med lämpligt vattenmätarskåp, fördelningsskåp
Byggmaterial & Byggteknik -
Varför är det olämpligt att köra jordfräsen på tomgång?
Verktyg & Maskiner -
Hantverkarformuläret lämpligt?
Frågor om juridik och fastighetsrätt