11 350 läst ·
66 svar
11k läst
66 svar
Lämpligt prisavdrag för kosmetisk miss
Jag jobbar själv i branschen, och uppskattar om en eventuellt missnöjd kund hör av sig. Berättar om sina synpunkter, så att man gemensamt kan enas om eventuell ersättning. Jag är lika benägen att ha nöjda kunder, som kunderna är att bli nöjda med arbetet. Så kräv ingenting till en början. Prata med hantverkaren och se hur han/hon ser på saken. Förhoppningsvis kan ni enas om en lösning som båda är nöjda med.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 305 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 305 inlägg
Dra åt helvete, det ser faktiskt RIKTIGT jävligt ut. Det där kan fan inte vara något annat än ett backjobb. Tror inte någon här i tråden kommer tycka att det är en "liten skönhetsmiss". Det här ser för jävligt ut. Punkt slut.
Gör kamerablixten att det ser värre ut än vad det är i verkligheten?
Gör kamerablixten att det ser värre ut än vad det är i verkligheten?
Bilden ljuger lite. Skillnaden är inte så stor i verkligheten. Svårt att återge exakt med olika skärmar och ljus.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 572 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 572 inlägg
Ser det ut så i verkligheten också, så är det inte kul. Det kan inte vara ovanligt att kakelplattorna skall sitta på ett visst håll, det bör en kakelsättare vara medveten om kontroller per automatik. Har sett uppsatta kakelplattor som är exakt lika ut i mönstret som inte blir snyggt uppsatt. Så man bör kolla innan man köper kakel hur det kommer att se ut uppsatt. Har även sett kakelplattor i releif där det är 2 plattor i varje förpackning som är lika, dessa plattor får man också se upp med så inte 2 likadana hamnar intill varandra. Jag är ingen kakelsättare, så för en kakelsättare skall och bör vara helt klart att olika kakel med mönster, färg och/eller relief fodrar olika uppsättningar. Tycker att du säger till kakelsättaren, Gör om, gör rätt!
Redigerat:
Oj jag kommenterade tidigt i tråden att jag tyckte lagom kompensation var priset för kaklet och tiden i pengar till baka, glöm det ser det ut så där( även om det i verkligheten inte riktigt ser så illa ut) så ska detta göras om!!!! Usch
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 305 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 305 inlägg
Usch, jag lider med dig. Förstår att det måste suga att få badrummet klart och sen tycka att det ser "lite illa ut" själv, sen lägga upp det på nätet och få bekräftat att det ser för jävligt ut. Nu hänger allt på hur seriös chefen till plattsättaren är. Förhoppningsvis får du jobbet omgjort ordentligt utan allt för mycket tjafs.
Om verkligheten ens ser ut i närheten som bilder så kommer du aldrig sluta störa dig på det.
Om verkligheten ens ser ut i närheten som bilder så kommer du aldrig sluta störa dig på det.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 572 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 572 inlägg
Förmodligen faller ljuset på kakelplattorna på ett annat sätt när de är felvända. Skulle det vara olika bränningar så är det ju kakelsättaren som skall kolla att det är samma bränning, eftersom det är kakelsättaren som köpt kakelplattorna.tank77 skrev:
Redigerat:
Det borde ju inte vara något större problem att knacka loss de som sitter fel och sätta dit nya. Max två dagars jobb typ.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 305 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 305 inlägg
Hur blir det med tätskiktet då? Har ingen aning själv då jag aldrig kaklat, har läst både att det går bra och att man aldrig kan riva plattor utan att skada tätskiktet. vilket stämmer?osociala jävel skrev:
Eftersom det är i duschen så skulle iaf inte jag byta så många plattor...
Är det kakel eller är det klinker/granitkeramik?
Prata med plattsättaren i första hand och fråga vad han tycker, kommer ni inte överens så prata med chefen på plattfirman.
Är det kakel eller är det klinker/granitkeramik?
Prata med plattsättaren i första hand och fråga vad han tycker, kommer ni inte överens så prata med chefen på plattfirman.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 572 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 572 inlägg
H
HEM2121
Medlem