Jag ser inget mönster? Iaf inte på en lite mobilskärm

hantverkare1 skrev:
Jag ser inget mönster? Iaf inte på en lite mobilskärm
Se förra posten. Där är en stor bild.

Jag kan inte heller se något, men det kan ju vara problem att göra bilden rättvis på en dator..

Jag sitter framför en ordinär PC med 17" skärm och jag kan fortfarande inte se något..

Som något sådär rutinerad plattsättare så ser man ju normalt sådana här saker när man gör sättningen, och stannar väl då också upp och ifrågasätter. Eller också bedömer man att det är ex. normala nyansskillnader.

OK. Men som sagt, det är ett subtilt mönster. Frågan handlar inte om det är synligt eller ej på skärmen, för det är det i verkligheten. Dock inte mycket!

Även om plattsättaren bedömt det som normala skillnader kan han väl se att det finns en pil på baksidan? Detta kan ju inte vara den första plattan som har en pil.

Tillbaka till topic: Kan jag hävda att monteringsanvisningen ej är följd? Och vad kan det vara "värt"?

Jag har som jag skrev tidigare satt ganska mycket kakel och aldrig sett någon "monteringsanvisning" med en pil som du beskriver.

Jag tycker inte att det finns något man kan kalla "monteringsanvisning" i den pil som du beskriver.
För att bedöma det kosmetiska värdet behöver man se det på plats.

Har du tagit upp frågan med firman du beställt jobbet av?
Den aktuella butiken har väl också del i problemet med tanke på att det är en ersättningsvara, och de gjort vissa utfästelser om dess likhet med det ursprungliga.

O
Se till att få en dialog med plattsättarna. Se till att håll en trevlig ton, det underlättar garanterat. Börjar de tjafsa, bli professionell, neutral och lugn. Frågan är dock vad som är lämpligt avdrag. Vad känner du själv?
Det är bra att du är medveten om att det är svårt/omöjligt att kräva att de gör om det hela. Även om det är riktigt tråkigt...

T
Är det inte bara du som hänger upp dig på en fixide typ, att du har fått för dig att man måste följa pilens riktning, har du några bilder på det färdiga resultatet? Har personligen satt kakel med pilar på och aldrig följt dessa och det är ingen som har klagat, vissa plattor fattar jag inte ens varför pilen är där för jag ser ingen skillnad på plattorna.

Ska fixa lite bilder. Jag märkte det inte själv först, sån liten skillnad är det. Men frugan såg det direkt hon kom in i rummet. Och efter påpekande så är det solklart för mig också. Nu ser jag direkt vilka plattor som är vridna. Speciellt när ljuset faller på dem.

Att det är en liten kosmetisk grej är jag medveten om. Men tråkig - och man blir ju besviken på att det inte är rätt.

Hur sätter man ett värde på frugans besvikelse? Efter att ha äntligen hittat ett kakel som var okej.... Så blir det fel monterat.

Mainstream skrev:
Klicka på denna länk för bild: [länk]

På min iPhone 5 respektive Macbook ser man det tydligt.
Jag ser ett tydligt mönster (på en iMac) som dessutom har en riktning och förstår att det ser galet ut om plattor är monterade i olika riktningar i ett rum. Gör om eller gratis arbete tycker jag.

Jag sitter på en Mac och ser tydligt att mönstren rör sig uppåt, antar att nu rör de sig sidleds som du nu stör dig på?

S
Jag tycker att många i tråden verkar ta väldigt lätt på detta. Kunden har blivit rekomenderad ett kakel som är mönstrat, sen vid montage har ingen hänsyn tagits till mönstret, jag kan tänka mig att det ser ganska illa ut med mönstrade plattor där vissa ligger och vissa står.

Tror de flesta i tråden hade reklamerat en tapetsering där några våder satt upponer, oavsett hur diskret mönstret var.

Om man vill se skillnaden så ladda ner bilden, gör en kopia så att du har två stycken, ta in dem i ett bildvisningsprogram, roteras den ena bilden 90 grader, placera de två bilderna bredvid varandra i bildvisningsprogrammet.

Som jag ser det utifrån en jämförelse mellan de två bilderna så ser man tydligt en stor skillnad. Vore plattorna satta fel i ett shackmönster eller radvis eller nått sånt så kanske det kunde se okej ut, men om det slumpvis är några plattor rätt och några fel så måste det se väldigt fult ut.

Jag skulle personligen inte acceptera det.

T
Fortfarande inga bilder på "verkligheten"?

TS lyser med sin frånvaro.......

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.