Kan själv!
· Trelleborg
· 19 817 inlägg
Hej Forumet.
Kommer på sikt att behöva ta mig upp på ridhusets plåttak för att spruta grönfri på "fönsterplasten" som är full med alger och mossa.
Men då det är 5m upp till långsidan och lite lagom lutning så känner jag mig inte bekväm med att ränna runt där utan någon form av fallskydd.
Vad skulle vara en lämplig lösning för fallskydd här egentligen?🤔
Jag ska ju inte vara uppe mer än den timme det tar att spruta, så ställning känns overkill.
Kommer på sikt att behöva ta mig upp på ridhusets plåttak för att spruta grönfri på "fönsterplasten" som är full med alger och mossa.
Men då det är 5m upp till långsidan och lite lagom lutning så känner jag mig inte bekväm med att ränna runt där utan någon form av fallskydd.
Vad skulle vara en lämplig lösning för fallskydd här egentligen?🤔
Jag ska ju inte vara uppe mer än den timme det tar att spruta, så ställning känns overkill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "grönfri"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 398 kr inkl moms
Läs mer
Om det vore fönstren på långväggarna som skulle behandlas kanske det ginge att stå på traktortaket om du har nån gammal traktor.
Till själva ridhustaket är ju en bomlift säkrast. Då jag själv inte äger nån JLG lift hade jag nog parkerat personbilen mitt på hitre långsidan och sen gått på taksidan vi inte ser med fallsele med ett rep fäst i bilen och nycklarna i min ficka.
Till själva ridhustaket är ju en bomlift säkrast. Då jag själv inte äger nån JLG lift hade jag nog parkerat personbilen mitt på hitre långsidan och sen gått på taksidan vi inte ser med fallsele med ett rep fäst i bilen och nycklarna i min ficka.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 817 inlägg
En skylift med lång bom kanske kan funka.
Har en skiljevägg som ska upp i samma byggnad.
Där är fönster i nocken som jag vill åt, de på långsidan löser vi från marken.
Har en skiljevägg som ska upp i samma byggnad.
Där är fönster i nocken som jag vill åt, de på långsidan löser vi från marken.
Finns det någon infästningspunkt på taket? Då kan ju en vanliga sele å lina räcka gott å väl, ex - https://stallningsprodukter.se/fallskyddsutrustning/fallskyddspaket/fallskyddspaket-med-rep-basic/
Men har du inget att fästa i kan man alltid sätta en fästpunkt på taket, eller köpa en extra lång lina som du sätter på andra sidan av nocken i en fästpunkt i typ fasaden, eller runt ett träd eller dylikt.
Men har du inget att fästa i kan man alltid sätta en fästpunkt på taket, eller köpa en extra lång lina som du sätter på andra sidan av nocken i en fästpunkt i typ fasaden, eller runt ett träd eller dylikt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 817 inlägg
Jag satt och kollade på takfäste, kan också vara en lösning.
Tror inte där är fästen idag, kan inte se nått på bilderna, byggnaden är från 1999.
(Stormen Carola drog förbi under resningen, så stommen är rest två gånger 😅)
Tror inte där är fästen idag, kan inte se nått på bilderna, byggnaden är från 1999.
(Stormen Carola drog förbi under resningen, så stommen är rest två gånger 😅)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden