Jag har två separata uttag på väggen för motorvärmare. Dessa styrs med Plejd.
Jag skulle vilja koppla en liten lampa till dom, som tänds när motorvärmaruttagen är på. Tips på armatur till det?
Tanken är nåt litet som kan monteras på väggen i direkt anslutning till eluttaget.
Tacksam för svar
 
tommib
Du kan väl ta vilken 230 V signallampa som helst som du monterar i kapsling. Välj en lagom stor kapsling så att du får plats med båda puckarna och två signallampor.

För en färdig produkt kan du ta t.ex. denna.

https://www.elbutik.se/product.html?product_id=418168

Lite billigare från Schneider, medtag egen lampa

https://www.elbutik.se/product.html/ljussignal-1a?category_id=428

Nästan samma prisklass som den första men Aqua stark är snyggare än Jussi

https://www.elbutik.se/product.html/aqua-stark-ljussignal-led-12-48v?category_id=428
 
Redigerat:
  • Gilla
gavapava
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Du kan väl ta vilken 230 V signallampa som helst som du monterar i kapsling. Välj en lagom stor kapsling så att du får plats med båda puckarna och två signallampor.

För en färdig produkt kan du ta t.ex. denna.

[länk]

Lite billigare från Schneider, medtag egen lampa

[länk]

Nästan samma prisklass som den första men Aqua stark är snyggare än Jussi

[länk]
Tack så mycket för ditt svar!
Väldigt värdefullt!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.