Gör ommitt inlägg då det blev två i ett.
Ens bilden är hur de ser ut i taket. Den andra bilden ör den jag vill sätta upp.
Hur får man i sladdarna?
Fattat att man ska trycka på P och N men ser ingen logik var jag ska stoppa in vita och blåa sladden
Ens bilden är hur de ser ut i taket. Den andra bilden ör den jag vill sätta upp.
Hur får man i sladdarna?
Fattat att man ska trycka på P och N men ser ingen logik var jag ska stoppa in vita och blåa sladden
Precis som i den förra tråden så är det inte bara P och N som ska anslutas utan även PE.
Den (jorden alltså) är den grön-gula. Inte helt osannolikt är väl att blå är nolla och vit tändtråd, men det får du kolla upp.
Därefter sätter du den som visar sig vara nolla på N och tändtråd på P, för att göra "helt rätt". Det spelar dock ingen roll rent tekniskt.
Skyddsjordens anslutning är dock odiskutabel.
Den (jorden alltså) är den grön-gula. Inte helt osannolikt är väl att blå är nolla och vit tändtråd, men det får du kolla upp.
Därefter sätter du den som visar sig vara nolla på N och tändtråd på P, för att göra "helt rätt". Det spelar dock ingen roll rent tekniskt.
Skyddsjordens anslutning är dock odiskutabel.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 900 inlägg
Jag tycker att du stänger denna tråd och så fortsätter vi i din första.A Anemon86 skrev:
Du behöver berätta lite mer om hur det ser ut i ditt rum.
Det är inte säkert att du ska ha en jordat lamputtag i taket.
Och om du ska ha det, då är det inte säkert att den lampa du vill ansluta kan användas i detta rum.
Klicka här för att svara