Hur vet du det? du har ju ingen koll på vad du kopplar.

kristofer12345
kopplade på en ny lampa men när jag mäter ohm o kopplqr på lampan får jag ingen ström..? finns det en chns att jag smällde en säkring inne i motorn eller hur kan jag kolla detta?

• Elektronikskiva med kretsar, reläer, switchar och anslutna kablar, sannolikt styrenhet för mekanisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345
lampan är gulgrön kabel o svart..

Gulgrön ska inte användas där.
Jag greppar inte vad du mätte.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
D Daniel 109 skrev:
Gulgrön ska inte användas där.
Jag greppar inte vad du mätte.
Ver du vad du he för spänning ut?
jag vet det ska va blå N men hade bara denna, ac220 v

kristofer12345
jag mäter vac på multimetern när jag kör grinden o på svart o gulgrön kabeln den ger inget.. ohm mäter jg mellan polerna o tar bort sockerbiten eller på det lödade, kan typ inte tyda om det ser bränt ut vid lödningen eller inte..

kristofer12345
kan vara bränt där jag pekar men ser inte riktigt

• Elektronisk kretskort med komponenter och kabelanslutningar, inkluderar relä och överströmbrytare.
    Skapa konto
kristofer12345
får ström på de 2 första (rosa strecken) och inget på den sista (o)

• Elektronikkort med reläer, terminaler och USB-port, markerat med rosa kritsnål, suddig bakgrund.
    Skapa konto
kristofer12345
okej jg får ström i den sista (o) när jag startar grinden.. men får inte över strömmen till den andra 3 lödade tapparna på säkringen ON M0C3021 051Q

Kretsen är en optokopplad triac.
Men det är lite svårt att förstå vad du mäter när du inte har koll på enheter och storheter.

Mittbenet ska det inte gå någon ström igenom. Jag gissar att du menar spänning. Då är nästa fråga spänning mot vad? Du bör har 230V mellan ditt första ben och det sista med en lampa ansluten som inte lyser.

Då är antingen lampan släkt eller triacen trasig.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
mellan första benet ja o ena tappen till lampan har jag 230 v stämmer den högra tappen vf går det inte vidare till lampan dårå

• Elektronik-komponenter, SSD-reläer, kretskort, kablar, testprober, selektorer, text "220V". Närkontaktbild av elektrisk utrustning.
    Skapa konto
T
Känner att jag ger det gamla tråkiga svaret att du ska nog kolla med en elektriker. Kan dock vara lite svårt att få tag på någon som kan/vill hjälpa dig då det här är lite krångligare än "bara" en vanlig lampa.

Sen vill jag ge dig ett till tips. När du vill ha hjälp så kör inte med så mycket förkortningar och skriv snabbt och slarvigt. Det blir då lite svårt att förstå/ svår läst.

• Gilla
etompau
  • Laddar…
kristofer12345
här är 1 ,2,3 benet första benet är 230 v sen 2a 225 o sista knappt spänning

• Elektroniskt projekt utomhus; multimeter visar spänning; kablar kopplade till kretskort; betongstenar och gräs i bakgrunden.
    Skapa konto
kristofer12345
ja nu föll bilderna bort men mellan första ben 1

• Hand mäter kretskort med multimeter. Kablar, elektronikkomponenter, suddig bakgrund, utomhus.
    Skapa konto
kristofer12345
2 ben

• En hand med multimeterprober testar en elektrisk krets utomhus. Fokus på förgrund.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.