1 432 läst ·
25 svar
1k läst
25 svar
Laminatgolv vilken riktning?
Jag ver att du väldigt mycket för ”så brukar man göra” utan att ha någon som helst aning om varför eller hur saker fungerar. Det är nog vanligt bland hantverkare.
I detta fallet har du fel som många andra gånger med, du har inte visat någon fakta som styrker dina lekmanna bedömningar..D Daniel 109 skrev:
Om jag lägger det tvärt om mot idag, hur tycker du man ska göra med skarvarna? Hela plankor eller förskjuta?Rejäl skrev:
Hallen är 1100 mm bred.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
För att se så lite av skarvarna som möjligt ska det läggas i ljuset riktning. Förskjutning löser man första brädan i nya raden. Säg att du har en hel bräda i senaste raden, nästa rad så tar du av den nya brädan en bit så att du får distans till skarven. Biten du sågade av använder du i nästkommande rad, fast i början på andra sidan/dvs där andra raden slutar.R Roobiiiiin skrev:
Nu ska jag börja lägga, och har valt att lägga det i ljusets riktning, så blir tvärs över i hallen.
Men såg nu att i taket har jag skivor men skarvar och dem ligger åt andra hållet, tror ni man kommer tänka på det?
Men såg nu att i taket har jag skivor men skarvar och dem ligger åt andra hållet, tror ni man kommer tänka på det?
Klicka här för att svara