Någon som vet vad som kan vara fel?
Jag har kollat rören och de ser bra ut. Jag kan känna att fläkten jobbar fint och frånluftsventilerna suger bra även dom. Nu har vi fått 1 larm om dagen, 6 dagar i rad. Filtret dammsugades redan första dagen vid larm och byttes helt igår.

• Ventilationsenhet med anslutna flexkanaler och tejpade rör på ovansidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystemets kontrollpanel visar ett lågtryckslarm med olika temperaturvärden och driftparametrar.
    Skapa konto
  • Manometer på 1 bar i en VVS installation med synliga rör och ventil.
    Skapa konto
  • Hällande av en vätska i en ventilationsanordning på ett tak, omgivet av damm och skräp.
    Skapa konto
  • Skärmdump av larmhistorik med upprepade lågtryckslarm över flera dagar från en teknisk anläggning.
    Skapa konto
  • Skärmdump av felmeddelande om lågtryckslarm från en värmepumpsstyrningssida med en meny till vänster.
    Skapa konto
J
Hur gammal är den. i bland blir det en microläcka på förångaren och då löser den på LP när mediat blir för snålt, enda att göra, ta in en kylkille vem som helst klarar att mäta upp trycket, tar du en Nibe-gubbe så kan det bli dyrt. lyssna om priserna

Den är nog 3 år nu. Men då får jag försöka hitta någon att ringa :cry:

kolla garantitiden först. vill minnas att vi hade 7 år på vår, för ett par tusen extra när vi köpte så isåfall kanske du bör gå tillbaka till installatör eller Nibe direkt.

du kan teckna tilläggsförsäkring hos arctic till pumpen är 5 år =)

Nu har en servicekille varit här. Det var ett hål i förångaren som släppt ut gasen under de 2-3 år vi har haft den. Litet hål får man anta med tanke på tiden det har tagit för att pysa ut.. Som tur var gick det helt på garanti och kostade ingenting att åtgärda.

• Gilla
HeleneD och 3 till
  • Laddar…
C chokonanana skrev:
Nu har en servicekille varit här. Det var ett hål i förångaren som släppt ut gasen under de 2-3 år vi har haft den. Litet hål får man anta med tanke på tiden det har tagit för att pysa ut.. Som tur var gick det helt på garanti och kostade ingenting att åtgärda.
Har en F370 på 7år med LP larm. Känns som att det är märkligt om det blir hål i en förångare ,när den inte utsätts för våld. Fick ni något svar på hur hålet uppstått? Eller om det var produktionsfel från början ?

Det var hemma hos min mor och teknikern åtgärdade det när jag inte var där. Så jag har inga detaljer tyvärr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.