38 834 läst ·
23 svar
39k läst
23 svar
Lägga klinker tipps
Lyfter denna tråd igen...
Har tänkt att klinkra golvet i garaget, men pga platsbrist och div andra anledningar kan jag inte tömma garaget helt.
Utan kommer bli tvungen att göra detta i två etapper.
Efter hur många dagar, törs jag flytta över maskiner på det klinkrade golvet?
Utav samma problem som ovan, kan man öven foga i etapper?
Har tänkt att klinkra golvet i garaget, men pga platsbrist och div andra anledningar kan jag inte tömma garaget helt.
Utan kommer bli tvungen att göra detta i två etapper.
Efter hur många dagar, törs jag flytta över maskiner på det klinkrade golvet?
Utav samma problem som ovan, kan man öven foga i etapper?
Vilken tyngd på maskiner pratar vi om?
Hade det vart mitt garage så hade jag lagt halva, fogat dagen efter sen låtit det ligga en dag och sen flyttat in maskinerna. Sen gjort samma sak med andra halvan. Om du har någorlunda ok värme dvs. har du bara några plusgrader tar det längre tid.
Hade det vart mitt garage så hade jag lagt halva, fogat dagen efter sen låtit det ligga en dag och sen flyttat in maskinerna. Sen gjort samma sak med andra halvan. Om du har någorlunda ok värme dvs. har du bara några plusgrader tar det längre tid.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 242 inlägg
Jag skulle valt flytfix i garaget om man har tänkt att köra in bilar för tvätt och annan verkstadspyssel. Plattorna sitter hårdare i underlaget och fjädrar minimalt. Höganäs FB13 må vara väldigt trevligt att arbeta med, men det är också rätt mjukt.
lånar den här tråden lite, då jag ska snart ska lägga 50-60kvm klinkers i min källare, det kommer att bli 30X30 plator. vilken kam ska man ha till de?
läste någonstans att man MÅSTE lägga fix först på plattan å sen på golvet, men behövs verkligen de, om man har en rejäl fixkam?
läste någonstans att man MÅSTE lägga fix först på plattan å sen på golvet, men behövs verkligen de, om man har en rejäl fixkam?
Det krävs ett plant golv om man ska använda flytfix. Plattor upp till 30 cm behöver inte dubbellimmas. Hade kört med vanligt fix om det hade varit min källare. Det är bara viktigt att ha full täckning under plattorna om det körs bilar eller truckar på golvet.
Klicka här för att svara